تظاهرات گسترده یمنی‌ها و رژه انصارالله در سومین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر

رکنا سیاسی: به نقل از شبکه المسیره، شرکت کنندگان در این تظاهرات که در بزرگترین میدان صنعاء «السبعین» گرد هم آمدند با در دست داشتن پرچم‌ها، تصاویری از عبدالملک بدر الدین حوثی، رهبر انقلاب ۲۱ سپتامبر و پلاکاردهایی با شعارهای مناسب، فریاد آزادی Freedom سر دادند.

در همین حال، محمد علی حوثی، رئیس کمیته انقلابی یمن طی سخنرانی مقابل شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: دیدگاه امروز مردم در السبعین برابر با ثبات مبارزان در جبهه‌هاست.

وی گفت: انقلاب ادامه دارد و پیروز خواهد شد.

حوثی افزود: آزادی خواهان کسانی هستند که انقلاب را می‌سازند نه آنهایی که در ریاض یا در پایتختی دیگر نشسته‌اند.

وی عنوان داشت، عربستان سعودی در بخش‌هایی از استان‌های جنوبی اشغالگری‌های مستقیمی را انجام می‌دهد. ما تاکید می‌کنیم که از آزادسازی کامل خاک کشورمان عقب نشینی نخواهیم کرد.

صالح الصماد، رئیس شورای عالی انقلاب یمن در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: اقدامات‌مان در حق دشمنان‌مان درست است.

در همین حال، شمس الدین شرف الدین مفتی یمنی نیز با اشاره به اینکه استکبار جهانی در مقابل اراده مردم شکست خورده است، گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر در سایه ظلم و فساد و استبدادگری که مردم یمن با آن مواجه هستند، اقدامی ضروری به شمار می‌رود.

در عین حال انقلابیون یمنی یک روز پیش از برگزاری جشن‌های سومین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر رژه‌ای را با خودروهای زرهی اماراتی در میدان السبعین برگزار کردند.

این رژه که با حضور رهبران ارشد انصار الله از جمله رئیس شورای عالی سیاسی برگزار شد سوالات بسیاری را در مورد اینکه منشأ این خودروهای زرهی اماراتی از کجاست، به وجود آورد. برخی معتقدند نیروهای اماراتی برای فرار Escape از مهلکه و نجات خود ناگزیر خودروهای خود را جا گذاشته و گریخته‌اند.

این خودروهای زرهی ساخت آمریکاست که امارات در یکی از جبهه‌های جنگ آنها را از دست داد.

رژه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیامی به امارات است که با خودروهای غنیمت گرفته شده از نیروهای اماراتی برگزار شد.

این در حالی است که رهبر انصارالله اخیرا امارات را تهدید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟