تفریح رهبر کره شمالی حین سخنرانی دونالد ترامپ

رکنا سیاسی: به نقل از پایگاه اینترنتی میرور؛ موضوع آزمایش‌های موشکی و هسته ای کره شمالی در راس دستور العمل نشست مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارد. بسیاری از مقامات حاضر در این مجمع طی اظهاراتی، نسبت به تنش ها در شبه جزیره کره و تحرکات نظامی در این منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.
در حالی که سران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل تمام هفته جاری را به بحث و تبادل نظر درباره فعالیت های هسته ای کره شمالی و راهکارهای مقابله با وقوع احتمالی جنگ جهانی سوم سپری کرده اند، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی فارغ از انجام آزمایش موشکی جدید و بدون توجه به نگرانی سران جهان درباره تهدیدات این کشور، به گشت زنی در باغ‌های شهر «کوایل» واقع در استان «هوانگ هائه» پرداخت.
رسانه های کره شمالی تصاویری از رهبر 33 ساله این کشور در حالی که با چهره ای خندان در باغ های سیب این شهر قدم می زند و با کارگران صحبت می کند، منتشر کرده است.
گفته می شود، تصاویر منتشر شده از کیم جونگ اون حاکی از بی توجهی وی به نگرانی های جامعه بین الملل درباره تهدیدات هسته ای کره شمالی است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل کره شمالی را تهدید به نابودی کرد. او گفت: نظام کره شمالی مسئول گرسنگی میلیون ها نفر از مردم این کشور است. نظام کره شمالی تلاش می کند با تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک جهان را تهدید کند. اگر مجبور شویم برای دفاع از خود، گزینه ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهیم داشت. زمان آن رسیده است که مرد موشکی (اشاره غیردیپلماتیک به رهبر کره شمالی) متوجه شود که چاره ای جز غیر هسته ای کردن کشورش ندارد.
کره شمالی در 3 سپتامبر ششمین و قویترین بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی شدند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا در واکنش به تهدید ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، این کشور را تحریم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 308766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟