لاوروف: توقف مذاکرات صلح خاورمیانه تأثیر منفی بر تمام منطقه دارد

رکنا سیاسی: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به سؤال روزنامه القدس العربی درباره سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در پایانش گفته بود" به کجا بروم؟"، در آغاز به شوخی گفت: این بحران دیگری است می‌خواهند مسئولیتش را به دوش روسیه بگذارند.
لاوروف در ادامه گفت: جدای از شوخی، ما بسیار نگران وضعیت رکود در مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستیم. ما نگران نبود راهکاری برای این بحران هستیم که بیش از 70 سال طول کشیده است. تندروها به بهانه شکست جامعه جهانی در حل مشکلات مردم از این وضعیت سوءاستفاده کرده‌اند و حقیقت این است که ما خوشحال نیستیم چراکه این نزاع هنوز حل نشده است و مردم فلسطین هنوز کشور ندارند. اگر به عقب برگردیم می‌بینیم که مذاکرات فعالی وجود داشت اما بعد از نشست‌های کمپ دیوید این مذاکرات کاهش یافت و ما امروز با وضعیت کنونی مواجه هستم. ما از اشتباهات دیگران درس نگرفتیم و حتی از اشتباهات خودمان نیز درس نمی‌گیریم.
وی گفت: من کاملا با این مسئله موافقم که نبود مذاکره مسئله بسیار بدی است و این توافق وجود دارد که محمود عباس و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون پیش شرط مذاکره کنند زمانی که دو طرف آماده باشند. ما به آن‌ها این فرصت را خواهیم داد تا اوضاع را با جدیت بررسی کنند و امیدواریم که دو طرف بتوانند از بن بست بیرون بیایند چراکه نبود مذاکرات تأثیر منفی بر تمامی منطقه و روابط میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟