عصبانیت ترامپ در سازمان ملل نشانه پیروزی ایران بر آمریکا در 40 سال گذشته است

رکنا سیاسی: اکبر رنجبرزاده روز شنبه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رییس و نمایندگان مجلس خبرگان گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب همیشه برای راهبرد سیاسیجمهوری اسلامی ایران راه گشا بوده است و همه پیروزی هایی که تاکنون داشته ایم را مدیون درایت و سیاست گذاری ایشان هستیم.
وی با تاکید بر این که موضوع به چالش کشیدن آمریکا جزو برنامه های راهبردی ایران بوده است، گفت: آمریکا خوی استکباری داشته و دارد و همیشه در جهت تضعیف کشورهای مسلمان دنیا خصوصا ایران گام برداشته است، جمهوری اسلامی ایران بر اساس مکتب و ایدئولوژی ای که دارد همیشه راه مقابله با استکبار را جزو اولویت های خود دانسته و بر آن پافشاری داشته است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر مقابله با استکبار و ظلم کوتاهی نکرده است هر چند در این راستا ما هزینه های زیادی را داده ایم، شهدای زیادی را تقدیم کرده ایم و خسارات زیادی خورده ایم ولی همواره در مقابل استکبار ایستاده ایم.
رنجبرزاده افزود: ما استقامت امروز و راهی که در پیش گرفته ایم را مدیون امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستیم.
وی با اشاره به این که امروز آمریکایی ها متوجه شده اند که در مقابل ایران شکست خورده اند، اظهار داشت: موضع گیری ترامپ Trump در سازمان ملل که یک سازمان رسمی است با آن ادبیات و وقاهتی که داشت نشانه پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکاست، اوج به چالش کشیده شدن آمریکا در این سخنان ترامپ کاملا مشهود است.
عضو هیات رییسه مجلس گفت: ترامپ در سخنانش نشان داد که کاملا از ایران، عصبانی است و ایران توانسته غالب و آمریکا مغلوب شود.
رنجبرزاده ادامه داد: امروز در اذهان دنیا ادبیات ایران با آمریکا بسیار متفاوت است و بسیاری از کشورهای دنیا به لحن ترامپ در سخنانش انتقاد کردند.
وی تاکید کرد: ادبیات جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عقلانیت، حفظ حقوق انسانی و رعایت تعهدات بین المللی است و دقیقا آمریکا متضاد این ادبیات عمل می کند، امروز آنان چون نتوانستند در برنامه هایشان توفیق یابند عصبانی هستند.
وی افزود: صحبت های ترامپ نشانه شکست آمریکا است و نشان می دهد که آنان در وضعیت نامطلوب هستند، اگر چه جمهوری اسلامی ایران متحمل خسارات زیادی در تحریم ها و موضوعات مختلف از سوی آمریکا شده است ولی امروز پیروز واقعی این میدان ایران است.
وی تصریح کرد: امروز همه دنیا شاهد بودند کشوری که داعیه کدخدایی جهان را داشته به چه وضعیت فلاکت باری رسیده است، جامعه درونی آمریکا امروز با مشکلات زیادی رو به رو است که نمی تواند یک رییس جمهوری را انتخاب کند که در معادلات بین المللی آبرو ریزی نکند، البته پشیمانی ها و ندامت هایی از این قضیه دارند که نشانه دوگانگی در ساختار اجتماعی آمریکا است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، یکی از دلایل اصلی عصبانیت بدخواهان ملت ایران را پیشرفت روزافزون نظام اسلامی در مسائل منطقه‌ای و جهانی دانستند و با اشاره به سخنان رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفتند: علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگیِ رئیس جمهور امریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آنها است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: سخنان رئیس جمهور امریکا، برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا، از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص عصبانیت مقامات امریکایی، گفتند: آمریکایی‌ها از سالها قبل برای منطقه غرب آسیا طراحی و نقشه داشتند و نام آن را هم «خاورمیانه جدید» یا «خاورمیانه بزرگ» گذاشته بودند و سه محور اصلی این طراحی نیز عراق، سوریه و لبنان بودند اما در هر سه کشور با شکست مواجه شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟