تراز تجاری کشور منفی شده/ وزارت صنعت از چین و کشورهای دیگر کالا می‌خرد

رکنا سیاسی: هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 2 مهر) قوه مقننه و با استناد به اصل 43 قانون Law اساسی در اخطاری، گفت: باید به حمایت از تولید داخل و کاهش واردات و افزایش صادرات توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه واردات در نیمه اول سال 96، 25 درصد رشد و صادرات 10 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: این تراز تجاری منفی خلاف سیاست سال است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس افزود: با توجه به اینکه بعد از برجام بحث بر گشایش ال سی و تبادلات تجاری بود، الان می بینیم که این مبادلات منحصر به چند بانکی است که پول‌های نفت در آنجا متمرکز می‌شود. این موضوع شرایط اقتصادی را سخت می‌کند و نرخ بیکاری هم بالاست.

قوامی از هیئت رئیسه خواست جلسه غیرعلنی با حضور وزرای اقتصادی درباره این موضوع برگزار شود تا ترتیبی اتخاذ شود که نیمه دوم سال 96 صادرات افزایش و واردات کاهش یابد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتصادی به همین شکل ادامه یابد، هم آمار بیکاری افزایش می‌یابد و درآمدهای ارزی با محدودیت مواجه خواهد شد و شاهد تلاطم در بازار Store ارز خواهیم بود که باعث می‌شود زحمات دولت و مجلس از بین برود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس یادآور شد: ما کارخانه‌هایی داریم که در 6 ماه اول برنامه‌ای برای تولید ندارند، زیرا وزارت صنعت از چین و کشورهای دیگر کالا می خرد.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: دولت تازه مستقر شده و بهتر است دو سه ماه فرصت بدهیم تا ببینیم چه عملکردی در این زمینه خواهد داشت، چرا که شاید در حال حاضر این گزارش به موقع نباشد و بهتر است فرصت بدهیم تا مشکلات حل شود، اما اگر نیاز باشد از دولت دعوت خواهیم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟