پس‌لرزه‌های همه‌پرسی کردستان در مجلس ایران

رکنا سیاسی: مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما انتظار داشتیم با آغاز سال تحصیلی دو وزیر وزارتخانه علوم و نیرو معرفی شود. حقیقتا سرپرست های این وزارتخانه ها نمی توانند کاری کنند و کشور را در دو عرصه مهم علمی و نیرو معطل گذاشته ایم.
او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به موضوع اقلیم کردستان پرداخت و گفت: «به عنوان رئیس فراکسیون دیپلماسی حرف من این است که آقای بارزانی به صحبت های حکومت و پارلمان عراق که به ایشان نصیحت میکنند توجه کنند و از این همه پرسی که فقط امثال اسرائیل از آن حمایت میکنند، دست بردارند.
مطهری در پاسخ به بخش اول تذکر کواکبیان توضیح داد: در مورد وزارت نیرو می دانید که دولت سه ماه را فرصت دارد اما در مورد وزارت علوم مهلت دولت تمام شده است و باید در اسرع وقت وزیر را معرفی کنند.
محمد قسیم عثمانی نماینده کرد مجلس دهم نیز در تذکری با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان تأکید کرد: مواضع مردم کُرد، همان موضع رسمی و شفاف جمهوری اسلامی در مورد قضایای اخیر عراق است و آن را نقشه شوم اسرائیل و آمریکا می دانیم.
اصغر مسعودی نماینده ترک زبان مجلس نیز در صحبت‌های خود به موضوع کردنشین های عراق اشاره داشت: توطئه تجزیه عراق بعد از شکست تکفیری ها در حال شکل گیری است، همه پرسی اقلیم کردستان عراق مایه بی ثباتی است. بارزانی ها متزلزل خواهند شد و دنیا بدانند اقوام کرد ایران هیچ گاه خود را از ایران بزرگ جدا ندانسته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟