رئیس‌جمهور آلمان از مردم خواست رای بدهند

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس‌جمهوری آلمان از مردم کشورش خواست تا در انتخابات پارلمانی امروز (یکشنبه) به پای صندوق رای بروند؛ در این انتخابات ظاهرا چهارمین پیروزی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم تضمین شده است اما ممکن است این پیروزی تحت الشعاع ورود یک حزب راست افراطی به پارلمان قرار بگیرد.
اشتاینمایر در مطلبی برای روزنامه بیلد آم زونتاگ نوشت: \"هیچگاه تا به این حد شفاف نبوده است که انتخابات درباره آینده دموکراسی و اروپاست.\" او با اشاره به اینکه یک سوم از آلمان‌ها برای شرکت در انتخابات تصمیم نگرفتند، گفت: اگر شما رای ندهید، دیگران تصمیم می‌گیرند.
طبق سیستم انتخاباتی سهمیه‌بندی آلمان، اگر مشارکت مردمی پایین باشد قدرت احزاب کوچکتر مثل آلترناتیو برای آلمان که از احزاب راست فوق افراطی است بیشتر می‌شود و تعداد کرسی‌های آنها از همان میزان رای‌ افزایش پیدا می‌کند.
حزب محافظه‌کار مرکل ۶۳ ساله، سال گذشته در انتخابات منطقه‌ای شکست سختی را از جانب حزب راست‌ فوق‌افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) متحمل شد. این حزب از خشم مردمی درباره تصمیم سال ۲۰۱۵ مرکل برای باز کردن مرزهای آلمان به روی بیش از یک میلیون مهاجر بهره برد.
این شکست‌ها به حدی بود که مرکل را به فکر فرو برد که آیا باید مجددا در انتخابات شرکت کند یا خیر. اما با توجه به اینکه مساله مهاجرت امسال تحت کنترل درآمد، او خود را به میدان رقابت انداخت و خودش را به عنوان لنگر ثبات در جهان ناامن معرفی کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟