واکنش رهبران جهان به پیروزی مرکل

رکنا سیاسی: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه شامگاه یکشنبه پیروزی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را در انتخابات و چهارمین بار روی کار آمدن او را تبریک گفته و به ارتقای "شراکت حیاتی" دو کشور متعهد شد.
ماکرون در توئیتر نوشت: با آنگلا مرکل تماس داشتم تا پیروزی او را تبریک بگویم. ما به همکاری حیاتی و ضروری خودمان با هدف ارتقای اروپا و کشورهایمان ادامه می‌دهیم.
در همین حال ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا گفت: انتخاب مجدد مرکل در راستای ارتقای خدمت به "پروژه همبستگی اروپا" خواهد بود.
راخوی در پیامی تلگرامی به مرکل برای کسب "نتایجی عالی" تبریک گفت.
حزب دموکرات مسیحی او و حزب بایرنی اتحاد سوسیال مسیحی توانستند ۳۳ درصد رای کسب کنند که کمتر از اکثریت مطلق است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ارسال پیام تبریک مشابهی، مرکل را به عنوان "دوست واقعی اسرائیل" توصیف کرد.
در بروکسل اولین دیپلمات اتحادیه اروپا که درباره نتایج این انتخابات اظهارنظر کرد، پی‌یر موسکوویکی کمیسیونر امور اقتصادی و مالی بود که روی میزان حمایت‌ها از حزب پوپولیست فوق افراطی آلترناتیو برای آلمان تمرکز کرد. این حزب توانست ۱۳ درصد رای به دست آورد و برای اولین بار وارد پارلمان فدرال آلمان شود.
موسکوویکی در پیامی توئیتری نوشت: ورود ای‌اف‌دی به بوندستاگ "شوک بزرگی" است و به وضوح بیانگر تردید در جامعه است. با این حال، دموکراسی پسا جنگ آلمان قدرتمند است.
رهبران سایر احزاب راست افراطی اروپا به همتایان آلمانی خودشان تبریک گفتند. مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه در پیامی توئیتری نوشت: براوو به متحدانمان از حزب آلترناتیو برای آلمان به دلیل کسب این پیروزی تاریخی! این یک سمبل جدید از بیداری مردم اروپاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309913 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟