آتش سوزی بزرگ قطار مسافربری تهران - اهواز / رشادت دو ترمزبان از یک فاجعه جلوگیری کرد+فیلم حادثه و عکس (مستند های ویژه)
حجم ویدیو: 8.40M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

در این حادثه که ساعت 4:45 دقیقه صبح یکشنیه در 5 کیلومتری ایستگاه قطار اندیمشک رخ داد همه مسافران تخلیه شدند واگن آتشین از دو سمت از واگن های دیگر جدا شد و کاملا سوخت.

محمد حسن پور ترمزبان این قطار مسافربری که سری یک تهران-اهواز بود و 13 واگن پر از مسافر داشت به رکنا گفت: پس از بازدید قطار در ایستگاه اندیمشک راهی اهواز شدیم و هنوز 5 کیلومتر نرفته بودیم که متوجه شدیم واگن شماره2920216 که پنجمین واگن به حساب می آمد آتش گرفته است. بلافاصله شیفت خطر را کشیدیم و قطار از حرکت ایستاد من و مسعود ساکی که ترمزبان هستیم بلافاصله مسافران را پیاده کردیم آتش هر لحظه بیشتر می شد ماجرا همزمان به آتش نشانی و ایستگاه قطار اندیمشک اطلاع داده شد اما اگر دست روی دست می گذاشتیم، آتش به سالن های دیگر هم سرایت می کرد.

وی افزود:من و همکارم بلافاصله دست به کار شدیم زیر واگن در حال سوختن رفتیم و این واگن را از دو سمت از واگن های دیگر جدا کردیم سپس با کفش خط آهنی آن را مهار کرده و واگن های دوسمتش با لکوموتیو ودیزل یدکی که از اندیمشک آمده بود از واگن فاصله داده شد عملیات نفسگیری بود حتی آتش نشان ها نتوانستند واگن را خاموش کنند و آن کاملا در آتش سوخت.

بنابه این گزارش هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست و تحقیقات کارشناسانه ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟