پرداخت وام بانکی به کارفرمایان جذب کننده کارگران پلاسکو

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی درباره تعداد واحدها و شاغلان ساختمان پلاسکو گفت: بر‌اساس گزارش‌های تهیه شده، حدود 4هزار نفر از افراد شاغل در ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند که برای این افراد در اسرع وقت اقدامات لازم صورت می‌گیرد. محمدحسن زدا گفت‌ با بیان اینکه حدود 550 واحد صنفی ساختمان پلاسکو دارای کد بیمه‌ای از تأمین اجتماعی بودند، افزود: هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان دیروز در جلسه‌ای اضطراری در‌ خصوص حادثه Incident ناگوار ساختمان پلاسکو تصمیماتی اتخاذ کردند که از روز شنبه به اجرا درخواهد آمد.
زدا ادامه داد: در این جلسه مقرر شد به منظور حفظ اشتغال افراد شاغل در ساختمان پلاسکو اگر کارفرمایی آنها را جذب کند، به همان میزانی که سازمان تأمین اجتماعی قرار بود مقرری بیمه بیکاری دهد، از طریق بانک رفاه نیز به همان میزان تسهیلات بانکی به آن کارگاه پرداخت خواهد شد. به طور مثال اگر میزان مقرر بیمه بیکاری فردی شاغل در ساختمان پلاسکو 15 میلیون تومان باشد، به همان میزان هم (15 میلیون تومان تسهیلات) بانک به کارفرما وام بانکی خواهد داد. معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سؤال که اگر این کارگران از طریق کارفرمایان جذب نشدند، سازمان تأمین اجتماعی برای این مسأله چه تمهیداتی خواهد اندیشید، اظهار داشت: در صورتی که مدل اول اتفاق نیفتد، ما طبق قانون Law تأمین اجتماعی برای تک‌تک کارگران بیمه شده مقرری بیمه بیکاری تعیین خواهیم کرد که از ماه آینده به آنها پرداخت می‌شود.
زدا ادامه داد: ستاد ویژه‌ای با همکاری مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و تلاش می‌کنیم از روز شنبه به سرعت مشکلات مربوط به حقوق آنان را برطرف کنیم. وی در‌خصوص افرادی که در این حادثه آسیب دیده‌اند، گفت: افراد آسیب‌دیده این حادثه که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، پس از اینکه طول درمان خود را گذراندند، برای آنها نیز در‌ خصوص میزان ازکارافتادگی‌شان تصمیم‌گیری خواهد شد. معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ضمن عرض تسلیت به خانواده و بازماندگان حادثه ناگوار حریق ساختمان پلاسکو گفت: حقوق مقرری بازماندگان، هموطنان و آتش‌نشانان فداکار و از جان‌گذشته که در این حادثه به فیض شهادت نائل گشته‌اند، از ماه اول پرداخت خواهد شد. به گفته زدا، سوابق افراد شاغل در ساختمان پلاسکو در شعبه 8 تأمین اجتماعی شهر تهران موجود است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ایران

کدخبر: 239500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟