به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، محمد فرهادی در جمع خبرنگاران در اسدآباد با بیان اینکه به هیچ عنوان مجوز جدیدی برای ساخت دانشگاه جدید در کشور صادر نخواهد شد، اظهار کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند مورد بررسی مجدد قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه 73 مجوز رشته جدید داده شده است؛ بر لزوم توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: دوره‌های عملی و کارورزی و مهارتی با هماهنگی وزارت کار برای دانشجویان فنی برگزار خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جذب دانشجوی خارجی را راهبرد دیگر وزارت علوم برای کاهش صندلی‌های دانشگاه دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی از بهبود کیفیت امکانات دانشگاه‌ها خبر داد و اشاره و با بیان اینکه تسهیلات دانشجویی، خوابگاه و امکانات ورزشی شامل یکصد اتاق سلامت برای یکصد خوابگاه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: از این تعداد 50 اتاق سلامت راه‌اندازی شده و بقیه هم در حال تکمیل است.

فرهادی از افزایش ظرفیت دوره‌های عملی و کارورزی از دو واحد به 6 واحد در سال 96 خبر داد و افزود: در حال حاضر 52 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند که هدف‌گذاری ما افزایش 2 برابری است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟