جنگ‌های خونین دختر دورگه +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 187.78M | مدت زمان ویدیو: 00:26:54

 

جهان زیرین؛ جنگ های خونین

جهان زیرین: جنگ‌های خونین (به انگلیسی: Underworld: Blood Wars) یک فیلم اکشن ترسناک آمریکایی به نویسندگی کوری گودمن و کارگردانی آنا فورستر است. این پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جهان زیرین و ادامه‌ای بر فیلم جهان زیرین: بیداری در سال ۲۰۱۲۲ به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون کیت بکینسیل یکبار دیگر در نقش سیلین، تئو جیمز، توبیاس منزیس، لارا پالور، برادلی جیمز و چارلز دنس ایفای نقش می‌کنند.
جهان زیرین: جنگ‌های خونین در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۶ در کشورهای مختلفی همچون السالوادور، مالزی، استرالیا و نیوزیلند اکران شد و همچنین توسط شرکت اسکرین جمز در ۶ ژانویه ۲۰۱۷ در ایالات متحده به نمایش درآمد.

سری فیلمهای « جهان زیرین » نخستین بار در سال 2003 با حضور کیت بکینسل که در آن زمان بازیگر Actor گمنامی محسوب می شد به نمایش درآمد. در آن سالها بازار Store آثار خون آشامی - گرگ نمایی رونق ویژه  ای داشت و از این جهت می شد پیش بینی کرد « جهان زیرین » به موفقیت های مالی مناسبی دست پیدا کند؛ البته باید اشاره کرد که دو قسمت اول « جهان زیرین » از سوزه و پرداختی مناسب برخوردار بود و مورد تحسین رسانه های سینمایی نیز قرار گرفت.اما طمع تهیه کنندگان برای ساختن دنباله های فراوان از این اثر باعث افت کیفیت شدید آن شد تا جایی که دنباله ای از این فیلم  با حضور حداقلی کیت بکینسل ساخته شد و پس از آن بار دیگر یک دنباله و اینبار با بازگشت وی و با کارگردانی دو کارگردان سوئدی در سال 2012 ساخته شد که می توان از آن به عنوان بدترین قسمت در میان این سری از فیلمها نام برد.
پس از اکران ناامید کننده آخرین قسمت « جهان زیرین » در سال 2012 ، سازندگان تصمیم گرفتند یک بازسازی از این عنوان را در دستور کار قرار دهند اما بعدها این ایده تغییر کرد و دنباله سازی مطرح شد. در نهایت سردرگمی سازندگان از یک سو و علاقه تهیه کنندگان برای زنده کردن این عنوان تقریبا فراموش شده، سبب شد تا پنجمین قسمت با عنوان « جهان زیرین : جنگ های خونین »ساخته شود که اینبار کارگردانی اثر برعهده خانم آنا فورستر گذاشته شده است.
داستان فیلم پس از اتفاقات قسمت های قبل رخ می دهد و داستان سلین ( کیت بکینسل ) را روایت می کند که آخرین بار توانسته بود از حملات لایکن ها جان سالم به در ببرد. رهبر لایکن ها که ماریوس ( توبیا منزیس ) نام دارد، مصرانه به دنبال یافتن دختر سلین می باشد چراکه او یک دورگه است و خون ارزشمندی دارد که اگر نوشیده شود، کلی قدرت در اختیار او قرار می دهد. اما از طرف دیگر، سلین به سختی از دخترش محافظت کرده و او را در مکانی مخفی پنهان کرده تا دست هیچکس به او نرسد. با اینحال...
« جنگ های خونین » تا پیش از این یک بِرند نسبتاً مرده محسوب می شد که برای احیاء آن می بایست تمهید ویژه ای اندیشیده می شد تا بتوان دوباره آن را به سینما Cinema بازگرداند و به فروش قابل قبولی هم رساند.  این اصل می توانست با اضافه شدن یک روند جدید در داستان و یا یک تغییر اساسی در نحوه روایت داستان شکل بگیرد اما روندی که قسمت پنجم این سری از فیلمها طی می کند، نسخه ضعیف تر شده همان رویکردی است که در سالهای گذشته تماشاگران را سرد کرده و باعث شد تا 5 سال خیری از سلین و رفقای خونخوارش در سینما نباشد.
داستان « جنگ های خونین » با یک موضوع ساده و پیش پا افتاده آغاز می گردد که حتی در ژانر " خون آشامان و رفقا " نیز دیگر یک کلیشه محسوب می شود. اینکه یک دختر دو رگه خونش شیرین و گواراست و جماعت لایکن دنبال اوست و از طرف دیگر دوستان خون آشام که دشمن همیشگی لایکن ها هستند نیز حضور دارند، تنها منجر به این شده که گاهاً زد و خوردی میان این افراد شکل بگیرد که شاید خیلی هم بد نباشد، اما مشکل اینجاست که سازندگان در به تصویر کشیدن نبرها کوتاهی فراوانی انجام داده اند.
سکانس های اکشن فیلم با تغییر مداوم دوربین که گاهاً به یک ثانیه نیز می رسد، علناً جزئیات نبرد را از بین برده اند و به جای هیجان، تماشاگر را با سردردی مواجه می کنند که در قسمت های قبل تا این حد به آن دچار نشده بود. متاسفانه طراحی اکشن در « جهان زیرین : جنگ های خونین » فاقد خلاقیت می باشد و با الگوبرداری از کلیشه های رایج آثار خون آشامی یک دهه گذشته ساخته شده که حتی به ایجاد هیجان قسمت های گذشته نیز نمی رسد ( به عنوان مثال گرفتن نمای نزدیک و سپس عیان شدن دندان های لمینت شده دشمنان که با یک صدای گوشخراش مبارزاتشان را آغاز می کنند! ).
اما چنانچه از حرکات عجیب و غریب دوربین و خلاقیت حداقلی در اکشن بگذریم، باید گفت که فیلم هنوز هم فاکتورهای سرگرم کننده بودن را داراست و بعضاً مبارزات سلین با دشمنانش - مخصوصاً زمانی که نماهای دور گرفته شده - تماشایی از آب درآمده اند. البته در میان، جلوه های ویژه کم کاری به خرج داده و کیفیت خروجی خوبی به نمایش نگذاشته تا گاهاً تصاویر پس زمینه تار و آزار دهنده به نظر برسند. ترکیب تمام این نقاط قوت و ضعف در اکشن « جنگ های خونین » احتمالاً تجربه های متفاوتی برای مخاطبین رقم خواهد زد.
کیت بکینسل که پس از سالها دوباره با شکل و شمایل سلین به سینماها بازگشته، کماکان در نقشی که سبب شهرتش شد درخشان است و قطعاً بیشترین تاثیر ممکن را در انتخاب فیلم توسط تماشاگر خواهد داشت. اما فیلمنامه اثر در قسمت پنجم چندان توجهی به جزئیات شخصیت او نداشته و دختر او نیز به مراتب وضعیت بدتری دارد. تئو جیمز و توبیاس منزیس نیز جز تکرار دیالوگ های کلیشه ای و چندتایی زد و خورد، فرصت دیگری برای نشان دادن هنرشان نداشته اند. شاید تنها نکته ویژه درباره بازیگران این باشد که آنها بطور عجیبی در فیلم خوشتیپ هستند و هرگز ظاهرشان دچار مشکل نمی شود!

مووی مگ

جهان زیرین: جنگ‌های خونین

کارگردان

آنا فورستر

تهیه‌کننده

دیوید کرن

تام روزنبرگ

ریچارد رایت

لن وایزمن

نویسنده

کوری گودمن

بر اساس

شخصیت‌های

کوین گرویوکس

لن وایزمن

بازیگران

کیت بکینسیل

تئو جیمز

توبیاس منزیس

لارا پالور

چارلز دنس

برادلی جیمز

پتر اندرسون

فیلم‌برداری

کارل والتر لیندن‌لاب

شرکت

تولید

لیک‌شور انترتینمنت

توزیع‌کننده

اسکرین جمز

تاریخ‌های انتشار

  • ۶ ژانویه ۲۰۱۷ (ایالات متحده)

مدت زمان

۹۱ دقیقه

کشور

ایالات متحده

زبان

انگلیسی

هزینهٔ فیلم

۳۵ میلیون دلار

فروش گیشه

۷۶ میلیون دلار

کدخبر: 253431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟