"دکتر استرنج" / تصادف وحشتناک جراح مغز مشهور و معجزه ای که پس از آن اتفاق افتاد +فیلم و عکس
حجم ویدیو: 235.70M | مدت زمان ویدیو: 00:33:45

دکتر استرنج

دکتر استرنج (به انگلیسی: Doctor Strange) یک فیلم ابرقهرمانی و اکشن آمریکایی به کارگردانی اسکات دریکسون و نویسندگی سی. رابرت کارگیل است که بر اساس شخصیتی به همین نام از کتاب‌های مصور  انتشارات شرکت مارول کامیکس ساخته شده است. دکتر استرنج به عنوان چهاردهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، ریچل مک‌آدامز، تیلدا سوئینتن، چویتل اجیوفور، مایکل استلبرگ، بندیکت وانگ و مدس میکلسن ایفای نقش می‌کنند.
نخستین نمایش فیلم دکتر استرنج در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۶ در شهر هنگ کنگ بود و سپس توسط استودیو سینمایی والت دیزنی در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶، در ایالات متحده اکران شد.
دکتر استیون استرنج در اصل جراح مغز و اعصاب بود که به لطف مهارت‌های ویژه پزشکی‌اش، مال و منال زیادی کسب نموده بود. اما متأسفانه به مرور زمان غرور و طمع وجود استیون را فرا می‌گیرد. تا اینکه در یک حادثه Incident رانندگی، رشته‌های عصب در دستانش از بین می‌روند و در نتیجه دچار تنگدستی و عدم انجام عمل جراحی می‌گردد. او پس از اینکه خبردار شد فردی به نام جاناتان پانگ‌بورن، که دچار پاراپلژی بود، به طور معجزه آسا دوباره قادر به راه رفتن شده بود، به جستجوی او پرداخت و توانست مکانی عجیب به نام کامار-تاج، که سبب بهبودی او شده بود را پیدا کند.
استیون سپس به امید یافتن راهی برای معالجه دستانش ره سپار قاره آسیا می‌شود. استرنج در کامار-تاج با جادوگری به نام موردو مواجه می‌شود که او را نزد جادوگر اعظم، انشنت وان می‌برد. انشنت وان به او قدرت‌های خود شامل کیهان‌شناسی باطنی و ابعاد دیگری در جهان هستی همانند بُعد آینه را نشان می‌دهد. اما پس از تحمل رنج و مشقت فراوان، در می‌یابد که انشنت وان تنها می‌تواند او را ترغیب سازد تا با مطالعه اسرار باستانی، خودش راه علاجی برای دستانش بیابد. استیون، ابتدا مقاومت می‌کند اما در نهایت با یاری گرفتن از رهنمودهای جادوگر اعظم، انواع و اقسام وردها و شگردهای جادوگری را می‌آموزد برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟