استان گلستان رتبه نخست کاهش جرم در کشور را کسب کرد

به رکنا ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با اشاره به فعالیت 14 کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در گلستان اظهار داشت: براساس آخرین بررسی‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، استان گلستان با کاهش 11 درصدی جرائم در بهار امسال، رتبه نخست کشور را در کاهش جرم کسب کرد.

وی افزود : این دستاورد، حاصل تلاش همکاران قضایی و اداری و معاونت پیگیری از وقوع جرم استان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان در این کارگروه‌ها حضور دارند و برای شناسایی آسیب‌ها و بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم کمک می کنند.

وی با اشاره به 18 حوزه قضایی استان گلستان افزود: همین تعامل و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرائی یکی دیگر از علل کاهش جرم در استان است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دستگاه قضایی استان در ادامه تلاش‌های خود برای پیشگیری از وقوع جرم، برنامه "سیمای قانون" را با همکاری صدا و سیمای مرکز گلستان روی آنتن برده است.

هادی هاشمیان افزود: قضات و کارشناسان دادگستری در این برنامه 45 دقیقه‌ای، به سوالات حقوقی مردم که از طریق پیامک و یا تلفنی مطرح می‌کنند، پاسخ می‌دهند.

وی اظهار کرد: نشست‌های روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان با علما و روحانیون تاثیرگذار در هر منطقه به منظور استفاده از ظرفیت آن ها برای افزایش آگاهی مردم، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مانند ارشاد، آموزش و پرورش، فعالیت بنیاد صیانت از خانواده، تلاش‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و کمک و همت قضات و کارمندان، دست به دست هم داد تا این اتفاق پس از سال‌ها انتظار در استان ثبت شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

رفتار وقیحانه با پسر نابینا +عکس

جزییات ریزش تونل مترو کیانشهر از زبان شاهد عینی/4 کشته و 6 مجروح / اسامی کشته شدگان اعلام شد+تصاویر

فیلم / اقدام زشت مرد با دختر 15 ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت + تصاویر دوربین مدار بسته

زن شوهر دار خودش را دزدید تا شوهر پولدارش را امتحان کند

عمل وقیحانه مرد با همسرش در آسایشگاه زنان بد سرپرست بهزیستی بوشهر





اخباری که شاید از دست داده باشید:

فیلم آزار دادن دختر 17 ساله باردار+ تصاویر

عروس و داماد برهنه در خیابان دستگیر شدند +عکس

100 ضربه شلاق برای احسان حدادی به خاطر آزار و اذیت دختر 30 ساله +جزئیات حکم

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟