مدلینگ های  5 آتلیه در اراک دستگیر شدند

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، علی‌اصغر سلطانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک در نشست خبری پیرامون بررسی وضعیت سه قلوهای تازه متولد شده، مدلینگ، تشریح وضعیت دو پرونده قتل و کشت گیاه شاهدانه توضیحاتی ارائه کرد.

بیش از یک ماه قبل در شهرستان اراک خانواده ای صاحب سه قلوهایی شد که به دلیل وضعیت مالی نامناسب خانواده، سرنوشت نوزادان از همان بدو تولد در هاله ای از ابهام قرار گرفت و حتی پای دلالان خرید نوزاد نیز به این ماجرا باز شد تا اینکه دادگستری کل به دنبال این اتفاقات نشست خبری برای شفاف سازی وضعیت سه قلوها و تعیین تکلیف واگذاری آنها به خانواده یا بهزیستی برگزار کرد.

علی‌اصغر سلطانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک، گفت: چند روز پیش گزارشی به دست ما رسید مبنی بر اینکه پدر و مادری اراکی قصد فروش فرزندان سه قلوی خود را دارند.

وی با تأکید براینکه خرید و فروش فرزند جرم شناخته می‌شود و مجازات حبس نیز برای آن تعیین شده است، ابراز کرد: با توجه به قوانین در نظر گرفته شده هر نوع خرید و فروش در این حوزه جرم محسوب می‌شود و خریدار و فروشنده تحت تعقیب و مجازات قانونی قرار می‌گیرند و کار والدینی که به دلیل فقر مالی مبادرت به اینکار می‌کنند قابل توجیه نیست و تحت تعقیب دادسرا قرار خواهند گرفت.

سلطانی ادامه داد: پدر و مادر وظیفه دارد از فرزند خود مراقبت کنند و مدعی العموم نیز به عنوان مرجع موظف به دفاع از حقوق کودکان است.

وی تصریح کرد: طی گزارش واصله به دادستانی مبنی بر فروش سه دختر سه قلو توسط پدر و مادری که ظاهراً صحبت معاملاتی نیز بین مبالغ ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان بوده دستور قضایی صادر شد تا این فرزندان در اختیار بهزیستی قرار داده شوند تا صلاحیت این والدین بررسی شود.

سلطانی بابیان اینکه یکی از این نوزادان، ۲۴ مهرماه از بیمارستان که به دلیل تولد زودهنگام بستری بودند ترخیص و به بهزیستی منتقل شد، اظهار کرد: آخرین دستوری که صادر شده از سوی رئیس بهزیستی این است که تا اطلاع ثانوی این نوزادان در بهزیستی اسکان داده شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که روند مطلع شدن از فروش نوزادان گفت: به واسطه اخبار و اطلاعاتی که از سطح استان واصل می‌شود ما در جریان امور قرار می‌گیریم از همین راه مطلع شدیم خانواده‌ای قصد فروش فرزندان خود را دارند، ظاهراً مقدمات این کار نیز انجام شده و قراردادی نیز منعقد شده است، هرچند والدین زیربار نرفته و پشیمان شده‌اند و اصرار دارند که فریب خورده‌اند.

سلطانی بابیان اینکه با تشکیل پرونده قضایی تمام ابعاد و جوانب در نظر گرفته خواهد شد، ابراز کرد: حتی افراد گزارش دهنده به عنوان مطلع حاضر خواهند شد و از همه افراد در این خصوص تحقیق می‌شود تا به نتیجه درست و قطعی برسیم، فعلاً تصمیم دادستانی این است که برای جلوگیری از این کار، فرزندان تحویل والدین نشوند تا صلاحیت آنها بررسی و فرزندان تعیین تکلیف شوند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک جنجالی شدن تولد این سه نوزداد دختر را نادرست خواند و در پایان اضافه کرد: دادستان به محض اطلاع از وقوع این ماجرا، وارد امور و پیگیر موضوع شد.

یکی دیگر از محورهای نشست مدلینگ و ترویج آن در جامعه بود که معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز در تشریح این مهم گفت: در پیگیری ها برخوردهای بدون اغماض ما در حوزه مبارزه با شبکه های جریان ساز ضد اخلاق داشتیم با تلاش مرکز سایبری معاون اطللاعات سپاه استان و صدور دستورات قضایی لازم 35 اتلیه عکاسی و آرایشگاه مورد بازرسی قرار گرفتند، در پی این بررسی ها متوجه شدیم برخی از این مراکز در حوزه مدلینگ فعالیت داشتند.

وی بابیان اینکه در پی بازرسی از آتلیه ها و آرایشگاه 5 آتلیه به صورت گسترده در حوزه مدلینگ فعالیت داشتند، تصریح کرد: این مراکز مبادرت به انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی داشتند که در پی این جریان 3 نفر دستگیر و حدود 17 نفر مورد بازجویی قرار گرفتند.

سلطانی افزود: یکی از آتلیه‌ها در شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام بیش از 20 هزار عضو داشته است که در عرصه مدلینگ و انتشار تصاویر مبتذل شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشت که دستور پلمپ برخی از آتلیه‌ها که فعالیت گسترده داشتند صادر و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سؤال فعالیت های زیر زمینی مدلینگ‌ها نیز گفت: اگر ضابطین ما متوجه این قبیل فعالیت‌ها که خلاف شرع و عرف است شوند قطعاً برخورد خواهند کرد، برخی از مدلینگ‌ها در خارج از کشور فعالیت داشتند و پس از آن به ایران وارد شده و در فضای مجازی نشر داده می‌شد، بنابراین اگر این فعالیت‌ها در چارچوب مقررات و موارین شرعی باشد ممانعتی وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: رصد شبکه‌های اجتماعی که فساد و بزهکاری را در جامعه ترویج می‌دهند قانونی دانست و ابراز کرد: زمانیکه یک گروه یا کانالی بیش از 20 هزار عضو دارد حاکی از اینست که جوانان و نوجوانان ما در معرض آلودگی و خطر هستند که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند، انتشار تصاویر مستهجن جرم شناخته شده و هرچه جرم شناخته شود قانون برخورد خواهد کرد.

سلطانی اظهار کرد: در یکی از شهرستان‌های استان گزارشی مبنی براینکه 9 تا از مزرعه‌ها به صورت مخفی و محصور مبادرت به کشت بوته‌های بذر شاهدانه کردند به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: بدر گیاه شاهدانه از خارج از کشور وارد می‌شود، کشاورزان خاطی مشغول کشت بودند که مراجع ذی‌صلاح با متوجه کشت این بذر از کشت جلوگیری کرده و پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

سلطانی بابیان اینکه بذرهای شاهدانه چون در مرحله کشت کشف شده هنوز به مرحله تولید ماری‌جوآنا نرسیده بود، پرونده ناقص است ودر حال تکمیل است. اگر گزارشی به دست ما برسد مبنی بر اینکه کارگاه‌های تولید مشروب داریم نیروی انتظامی و دادستانی به آنان مجال نخواهد داد و به محض اطلاع ورود پیدا کرده و متلاشی خواهند کرد.

دستگیری قاتل پس از سه سال

سلطانی در خصوص دستگیری قاتل فراری که در سوم آذر ماه سال 92 پدر خود را با ضربات چاقو از پای درآورده و متواری شده بود نیز گفت: این قاتل شب گذشته، 24 مهر ماه در تهران دستگیر شد و برای بازجویی به اراک منتقل خواهد شد.

وی انگیزه قتل را درگیری های خانوادگی بیان کرد و افزود: قاتل به مواد مخدر اعتیاد دارد، این قاتل پس از تشکیل پرونده برای مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شده است.

سلطانی به تشریح مختصر پرونده قتل مادر توسط فرزند در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: قاتل فردی معتاد است که متاسفانه اقدام به بریدن سر مادر کرده و بعد از آن اقدام به خودکشی کرد که موفق نشد و اقرار به قتل نیز توسط وی صورت گرفته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد: نمی‌توان به طور دقیق عاملی اصلی و مهمی را برای قتل مثال زد چراکه هریک از قتل‌ها انگیزه مخصوص به خود را دارد که هرکدام به نوبه خود قابل بحث و بررسی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

کارمند عصبانی پس از حمله وحشیانه به دو رییس، خودکشی کرد

به شوهرم گفتم که با دوستش ارتباط پنهانی دارم / رسول می خواست با هوویم هم ارتباط شوم داشته باشد

16 ساعت کار در روز برای دختر فراری با آرایش غلیظ / شب ها به خانه فرهاد می رفتم

شگردهای ویژه مرد برای پنهان نگه داشتن ارتباط پنهانی با یکی از همکاران زنش

درخواست عجیب مرد در اینترنت برای جلوگیری از طلاق همسرش+عکس

حمله دزدان دریای به کشتی های ایرانی + فیلم

هدیه تهرانی و مریلا زارعی برای نخستین بار همبازی می‌شوند +عکس

بازیگر زن ایرانی در آخرین جلسه کلاس آموزش موتورسواری +عکس

تیپ لاکچرى محمدرضا گلزار رو به روی رستورانش در خیابان جردن تهران +عکس

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟