محکومیت سنگین باند روزچنگ ها قطعی شد

یکصدوسومین نشست خبری حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه از دقایقی پیش با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور آغاز شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده برادران روز چنگ گفت: پروند ارزی ید الله روز چنگ به 20سال حبس و بازگرداندن 181 میلیارد، لقمان روز چنگ به 20سال حبس و جزای نقدی 200میلیون، محمد رضا رشیدی با نام مستعار راشد به 12سال حبس و بازگرداندن مال الرشاءبه میزان 8میلیارد و 892میلیون تومان و کاظم باغ شیرین با نام مستعار باقری به 12سال حبس محکوم شدند و حکم آنها در دیوان عدالت اداری تایید شد.

وی افزود: همچنین حکم حسن سلطانی نقض شد و انور روز چنگ که به 3سال حبس محکوم شد و حکم 20سال حبس این فرد در دیوان نقض شده است.

8 نفر درخصوص پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شدند

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای درخصوص رسیدگی به پرونده فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تاکنون 8 نفر در حین رسیدگی به این پرونده بازداشت شده‌اند.

وی گفت: این تعداد افراد بازداشت شده به پرونده بانک سرمایه نیز مربوط است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این احتمال وجود دارد که در ادامه رسیدگی به پرونده با تکمیل شدن تحقیقات عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده یا عده جدیدی دستگیر شوند.

تعیین تکلیف 24هزار نفر در پرونده موسسه ثامن ائمه

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده موسسه ثامن گفت: 24هزار نفر در حال تعیین تکلیف هستند که افراد دارای 200میلیون سپرده می توانند بدهی خود را با 35میلیون نقد و اقساط14ماهه و افراد دارای 300میلیون سپرده به صورت 35میلیون نقد و17ماه اقساط دریافت کنند و افراد دارای سپرده های بالا تر از 300میلیون می توانند با کیانی که ازاین موسسه تسهیلات دریافت کرده اند تهاتر کنند.

وی گفت: در مهر ما 10 تن از انواع مواد مخدر در 31استان کشور کشف شده است که از این میزان 9تن تریاک و 491کیلو هروئن بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این آمار اعلام شده قطعاً کمتر از مقدار موجود است و باید چندین برابر آن را تخمین زد. مردم باید بدانند وقتی این مواد به صورت گسترده در کشور توزیع می‌شود، می‌تواند چه گرفتاری‌های متعددی را به وجود آورد.

اگر در بحث مواد مخدر، اعدام مطرح نبود، اکنون وضعیت به مراتب بدتر بود

اژه‌ای گفت: برخی می‌گویند اعدام در بحث مواد مخدر جواب نداده است. اول باید گفت ما نیز هیچ‌گاه نگفته‌ایم که همه باید اعدام شوند، ثانیاً کسانی که این سخن را می‌گویند حرف خود را بر چه استدلالی بنا می‌کنند، زیرا اگر در بحث مواد مخدر، اعدام مطرح نبود، اکنون وضعیت به مراتب بدتر بود.

وی ادامه داد: در بحث مواد مخدر باید مجموعه افکارها گرفته و نسبت به آن تحلیل انجام گیرد که تنها یکی از آنها اعدام بود، اما متأسفانه بقیه موارد به صورت دقیق اجرا نشد، مثلاً در سال 76 قانون مبارزه با مواد مخدر تصویب شد و مقرر شد اردوگاه‌هایی ساخته شود و افراد به آنجا منتقل شوند که این امر محقق نشد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همچنین در سال 89 قانون قبل اصلاح شد و قرار بر این شد که در جهت درمان معتادان اقدام شود، مثلاً کسانی که امکاناتی برای ترک ندارند تحت پوشش قرار گیرند که این متأسفانه عملی نشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

دوستم مست بود و در میهمانی با همسر دوستم عمل زشتی انجام داد / او می خواست به زور او را به طبقه بالا ببرد

دختر جوان به خاطر هم خوابی با پسر 14 ساله دستگیر شد+ عکس

بلایی که سر "سونا"دختر ترکمن در جنوب تهران آمد

44 هزار دختر از پسر جوان خواستگاری کردند / رقابت عشقی در تلگرام + عکس

دستگیری بازیگر سرشناس در پرونده کثیف ارتباط دختر ایرانی با مرد عرب

بلیت‌های «فروشنده» در هند یک دقیقه‌ای تمام شد+عکس

بهترین مجری بیست سال اخیر تلوزیون بالاخره با مدل درخواستی هوادارنش عکس گرفت +عکس

عکس جدید الناز شاکردوست در کنار لیندا کیانی در اختتامیه مادام باترفلای +عکس

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟