ضرورت تشکیل ستاد بحران برای ساماندهی فضای مجازی

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان یزد، اظهار کرد: کسب دستاوردهای دستگاه قضائی مستلزم همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی است.
دادستان کل کشور گفت: بنا به فرمایش حضرت علی (ع) دادستان باید استوار، محکم و مقتدر باشد و در عین حال آن نرم خو نیز هم باشد.
وی افزود: پیگیری مستمر به همراه دقت بسیار و بخشش از دیگر ویژگی‌های دادستان از قول حضرت علی (ع) است.
منتظری مطالبه‌گری از مسئولان اجرایی را از جمله مهمترین ویژگی دادستان دانست و بیان کرد: دادستان با توجه به وظایف حساسی که قانون Law به عهده وی گذاشته است، از ابتدا تا پایان باید از حقوق آحاد جامعه و مظلومین دفاع کند.
این مقام قضائی در ادامه حراست از حقوق عمومی را از دیگر رسالت‌های دادستان عنوان کرد و گفت: در قانون اخیر وظایف دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها در حراست از حقوق عمومی به طور شفاف مشخص و تعیین و تبیین شده است.
وی با بیان اینکه دادستان‌ها در برابر حقوق عموم مردم مسئول هستند، گفت: متأسفانه در برخی از موارد ، مدیرانی که باید خودشان حامی حقوق مردم باشند در سوءاستفاده برخی از سودجوبان مشارکت می‌کنند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنتی، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و نیروی انتظامی در حراست از حقوق عمومی جامعه ضابط قوه قضائیه هستند.
منتظری، عدم اجرای دقیق قانون را از جمله مشکلات دستگاه قضایی در برخی از امور دانست و بیان کرد: مسئولان باید بدانند که تمام عزت، جایگاه و اعتبار خودشان را در قبال رعایت و اجرای قانون دارند.
وی تاکید کرد: دادستان‌های سراسر کشور بدون هیچ گونه اغماض و چشم پوشی باید با تمام قوا نسبت به برخورد با متخلفین و متجاوزان به حقوق عامه اقدام کنند.
این مقام قضائی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم Crime یکی از دغدغه‌های قوه قضائیه است، گفت: امروز یکی از مهمترین آسیب‌های وارده به جامعه از سوی فضای مجازی وارد می‌شود.
منتظری ساماندهی فضای مجازی را ضروری دانست و بیان کرد: برخوردها با آسیب‎های مجازی توسط قوه قضائیه به نیازمند دسترسی به زیرساخت‌های لازم است که در دسترس قوه قضاییه نیست.
دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی به بلایی برای جوانان و جامعه ما تبدیل شده است، گفت: فضای مجازی با جذابیت‌های مختلف کودکان ما را هم درگیر خود کرده است .
وی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد بحران ساماندهی فضای مجازی در کشور افزود: در هر زمینه ای که برای مردم مشکلی ایجاد می شود نظام برای رسیدگی به امور مردم ستاد بحران تشکیل می دهد و حال که دشمن تمام توان خود را در عرصه فضای مجازی به میدان آورده است باید با تشکیل ستاد بحران ، عزم مسئولان و همراهی آنان برای مقابله با آفات این فضا جلب گردد.
منتظری با اشاره به دو انتخابات بزرگ در سال جاری اظهار داشت : در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم هستیم که باید بیش از پیش برگزاری انتخابات سالم ، شاد و پر شکوه و به دور از هرگونه تخلف برنامه ریزی کرد .
این مقام قضائی با بیان اینکه دشمن در حال توطئه علیه امنیت انتخابات است، تصریح کرد: ایجاد فضایی آرام از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام است.
وی برخورد با مجرمان از هر حزب و گروه را مهمترین رسالت دستگاه قضایی دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی برخورد با تمام متخلفان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و به موقع نسبت به برخورد جدی با آنها اقدام می‌کند.
دادستان کل کشور تاکید کرد: دستگاه قضایی بدون دلیل و مدرک با هیچ کس برخورد نمی‌کند و به هیچ عنوان مقام، مسئولیت و وابستگی به حزب و گروه مانع اقدام به موقع آن نمی‌شود.
در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان یزد که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد از زحمات جمال قضاوتی به عنوان دادستان سابق مرکز استان تقدیر و علی اکبر شمس به عنوان دادستان جدید مرکز استان یزد معرفی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟