به گزارش رکنا، جمال انصاری در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را تکلیف و ارزشمند می‌دانم، افزود: بحران قاچاق Contraband کالا و اخلال اقتصادی و ضربه به تولید و اشتغال داخلی به تنهایی کفایت می‌کند که عزم مشترک همه دستگاه‌ها جزم شود و به دنبال راه حل‌های راه گشاتری برویم.
وی ادامه داد: این مجال امانتی است که برای دیگران آغاز و پایان یافت و بر من هم چنین خواهد بود و ما مصمم هستیم با تکیه بر ظرفیت‌ها و اندیشه عوامل سازمان تعزیرات در استفاده حداکثری از روحیه ایثارگری و جهادی آنان در ارتقای وضعیت موجود در ایجاد سخت افزاری و نرم افزاری و نقش آفرینی سازمان تعزیرات به معنای واقعی و عملیاتی آن تعمیق بخشیم.
انصاری اظهار کرد: میدان خدمت سازمان تعزیرات بسیار موثر است به نحوی که می‌تواند بی هنجاری‌های رفتاری و کرداری افرادی که در این دایره قرار می‌گیرند را سامان بخشی و در مسیر قرار دهد و حمایت از کسانی که متضرر مستقیم و غیرمستقیم این بی هنجاری‌های موجود هستند را عینیت بخشیده و آن‌ها را به نظام اسلامی امیدوار کند.
رئیس سازمان تعزیرات سرفصل‌ها و محور‌های اصلی برنامه کاری تعزیرات را اعلام کرد و افزود: توجه و پیروی از اسناد بالادستی شامل برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی، سیاست‌ها و رهنمود‌های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری با تمرکز بر پیشگیری از تخلفات و مقابله فعال با قاچاق کالا و ارز به منظور حمایت از تولید ملی، امنیت سرمایه گذاری و بهبود مستمر فضای کسب و کار از مهمترین محور‌های سازمان تعزیرات است.
انصاری اضافه کرد: توجه سازمانی از جمله جذب نیروی انسانی کمی و کیفی، توانمندسازی و ارتقای نیرو‌ها و اصلاح ساختار‌ها و فرایند‌های سازمانی، توسعه امکانات رفاهی و اداری که البته اقدامات موثری در گذشته صورت گرفته و این موضوعات تدوام و استمرار خواهد داشت.
وی گفت: در حوزه فناوری اطلاعات نیز توسعه زیرساخت‌ها و بهبود ساختار‌ها و شبکه سازی درون مجموعه‌ای برای مدیریت پرونده‌ها و امور پرسنل و توجه به مبانی حقوق مردم و نگاه انصافی و عدالتی به حقوق مدم، تسهیل امور و کاهش مراجعات از مهمترین موضوعات است.
رئیس سازمان تعزیرات اظهار کرد: در حوزه تعالی‌های سازمانی بهره گیری از ظرفیت‌های فرادست و فرودست و شناسایی و آسیب شناسی از خلا‌های موجود و ظرفیت‌های مشترک تکلیفی و تعاملی در قوه قضائیه، مقننه و مجریه اجتناب ناپذیر و جهات و مسیر‌های بسیاری وجود دارد که به فعلیت رساندن آن مشکل، ولی ممکن خواهد بود.
انصاری لازمه رسیدن به اهداف بلند و آرمان خواه تعزیرات را قانون Law گرایی، برنامه ریزی، ظرفیت سازی، دور اندیشی، روزآمدی و استفاده از فناوری‌های روز در کاهش تخلفات و یا کاهش دخالت عوامل انسانی و جلوگیری از اصطکاک و روان سازی خدمت به مردم دانست و گفت: همه این اهداف با جهد، جد و تلاش و خیر خواهی، عملگرایی، خستگی ناپذیری همه همکاران تعزیرات محقق خواهد شد یا حداقل ما را در نزدیک‌ترین نقطه به هدف و چه بسا فراتر از آن قرار می‌دهد.
رئیس سازمان تعزیرات خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فرصت دوباره‌ای برای آزادی Freedom خواهان با رهبری امام راحل در برابر ضربات سنگین تمدن‌های مادی که هیچ روزنه امیدی برای سعادت واقعی انسان‌ها باقی نگذاشته است، فراهم کرد بنابراین انقلاب اسلامی حاصل جمع همه ظرفیت‌های یک فرهنگ برای تولد دوباره فرهنگی بود که هزاران سال قدمت داشت، اما با وجود همه لطمه ها، تعلقات دینی و ارزشی خود را از دست نداده بود و فرهنگ زخم خورده ایران با راهنمایی امام راحل به عنوان مصلح بزرگ و تداوم راه ایشان توسط مقام معظم رهبری چنان بازسازی شد که امروز در دنیا امید بخش و تجربه و الگویی از زیستنی ارزشمند و افتخار آمیز را عرضه کرده است و هر روز مقتدر‌تر پیش می‌رود که این مهم مرهون جان فشانی‌های شهدا و ایثارگران ماست.
وی در پایان مطلبی از فرمانده کالیفورنیا نقل کرد و گفت: آرنولد وقتی هتلی را افتتاح کرد که مجسمه اش ابتدای درب ورودی هتل قرار داشت، مدیر هتل به او گفت که همیشه در این هتل اتاقی برای شما رزرو است و هر وقت اراده کنید می توانید از آن استفاده کنید اما زمانی که از مقام فرمانداری برکنار شد و به هتل مراجعه کرد به او گفته شد که تمامی اتاق ها رزرو است و جایی برای شما نیست. این موضوع سبب شد تا آرنولد تشک خود را پای مجسمه اش برد و متنی را منتشر کرد در این خصوص که هیچ وقت به قدرت، موقعیت و هوش خودتان مغرور نشوید و همه اینها تداومی ندارد حتی برای آرنولد که اسطوره ای به یاد ماندنی خواهد بود.
مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز سه شنبه با حضور وزیر دادگستری و جمعی از مدیران وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟