به گزارش رکنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران اظهارکرد: با تایید دادگاه تجدید نظر، حکم تخریب 12 منزل در روستای میارکلای شهرستان سواد کوه شمالی با حضور نمایندگان دستگاه قضایی و مامورین نیروی انتظامی به اجرا در آمد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با تایید این مطلب اظهار داشت: روستای میارکلا در کنار چند روستای دیگر منطقه در زمان احداث سد البرز جهت آبگیری جزء روستا‌هایی بود که زیر آب می‌رفت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران ادامه داد: در این راستا بیش از ۸۰ نفر از اهالی، اراضی و خانه‌های خود را به شرکت آب منطقه‌ای واگذار کردند و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳ عملیات ارزیابی و تملک انجام و قیمت خانه‌ها و اراضی مشخص شده است.
این مقام قضایی تاکید کرد: پول این منازل و اراضی چندین سال پیش، توسط دولت به مالکین پرداخت شده و امروز دولت قصد تصرف ملک خود را دارد.
سخنگوی دادگستری کل استان مازندران افزود: در این خصوص ۱۲ خانه روستایی که از چندین سال پیش و پس از واگذاری هیچ گونه تعمیراتی نداشته و اکثراً چوبی و گلی هستند، با اجرای حکم قضایی، تخریب شدند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: تخریب صورت گرفته با بحث تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز کاملاً متفاوت است و حکم تخریب فوق الذکر با توجه به دریافت پول خانه توسط مالک و لزوم انجام تخلیه، پس از صدور رای دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر اجرایی شده است. 
وی یادآور شد: در واقع شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تخریب املاک خود که سال‌ها پیش خریداری کرده و چندین سال جهت تخلیه به مالکین سابق فرصت داده بود، اقدام کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟