صدها ساختمان مشابه پلاسکو در پرند و پردیس وجود دارد / از هم اکنون باید فکری کرد

رکنا اقتصادی: عباس آخوندی افزود:  در پرند نیز ۵۶۵ بلوک ساختمانی بیش از ۱۲ طبقه در حال احداث است. در مرکز شهر تهران وقتی پلاسکو آتش گرفت این‌گونه دچار معضلات شدیم، حال شما امکانات شهرداری پرند و پردیس را در نظر بگیرید، اگر حادثه ای مشابه پلاسکو رخ بدهد چه باید کرد. به همین دلیل می‌گویم نیاز به بازخوانی اندیشه زندگی مدرن در ایران داریم. نمی‌شود تنها به این دلیل که ما فکر می‌کنیم می‌توانیم ساختمان بلندمرتبه بسازیم، پس باید به هر نحوی شد بسازیم. این نشان می‌دهد ما در موقعیت خطیری قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ساختمان پلاسکو نماد زندگی مدرن در ایران بود، یادآور شد: پلاسکو به عنوان اولین ساختمان بلندمرتبه در تهران و ایران شناخته می‌شد. به همین لحاظ معتقدم با توجه به فروپاشی پلاسکو زمان بازنگری در مفهوم زندگی مدرن در ایران فرا رسیده است. این یک بحث کلی است که شاید جایگاه آن در محیط‌های آکادمیک و دانشگاه‌ها باشد اما ابعاد کارکردی در زندگی روزمره دارد و چیز ساده‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

آخوندی تصریح کرد: خیلی مهم است که ببینیم نحوه‌ی سیاست‌گذاری در استفاده از فناوری‌های جدید و مدرن در ایران چگونه بوده و آیا این نحوه فناوری کمکی به ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان کرده است.

 

کدخبر: 242637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟