320 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن برای اقشار کم درآمد در زنجان احداث شد

رکنا اقتصادی: سجاد صنعتی منفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا احداث مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه را از رسالت های عمده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تشکیل انجمن خیرین مسکن ساز استان نیز گامی در جهت بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های مردمی و خیری در تامین مسکن برای اقشار کم در آمد استان است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر انجمن خیرین مسکن ساز استان، 526 واحد مسکونی در سطح استان را در دست ساخت دارد که تعدادی از آن ها به مرحله بهره برداری و واگذاری به واجدان شرایط نیز رسیده است.
صتنعتی منفرد با بیان اینکه طی سه سال گذشته 6 هزار و 157 مورد تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح استان پرداخت شده است، اظهار کرد: در سال جاری تسهیلات اعطایی برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی این استان به 180 تا 200 میلیون ریال افزایش یافته و با توجه به رایزنی هایی که با بانک های عامل ارائه تسهیلات انجام گرفته، قرار بر این شده است تا فرایند اخذ ضمانت برای وام مسکن روستایی به صورت زنجیره ای از بین خود متقاضیان انجام پذیرد. 
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، تا کنون 49 هزار و 875 واحد مسکونی روستایی در سطح این استان مقاوم سازی شدند که این میزان، 60 درصد کل واحدهای مسکونی را در بر می گیرد.
صنعتی منفرد افزود: تهیه و بازنگری 92 طرح هادی روستایی، اجرای طرح هادی در سطح 230 روستای استان و صدور بیش از 6 هزار فقره سند برای املاک و مسکن ها در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سه سال گذشته بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟