توانایی مالی

اینکه خانه مورد نظر شما در کدام محله قرار دارد، بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. قطعا شما نمی‌توانید در محله‌ای که استطاعت خرید ملک را درآن ندارید به دنبال خانه باشید، هرچند این موضوع میتواند سرگرم کننده باشد!

اولین گام برای خرید خانه آن است که شرایط اخذ وام مسکن را بررسی کنید و شرایط خود را جهت اخذ آن بسنجید.

شما می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای آلونک بخواهید تا متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید، محله‌های مختلفی را به شما پیشنهاد کنند.

 

بافت محله

شما باید بدانید که به دنبال چه نوع محله‌ای هستید، محله‌ای کاملا مسکونی و آرام یا محله‌ای که امکانات شهری مختلفی را در نزدیکی خود دارد. برخی ترجیح می‌دهند در محله‌ای بی‌سر و صدا زندگی و برای دسترسی به مراکز تجاری و تفریحی مسافتی طولانی را طی کنند.

ساختار معابر محله را با دقت بررسی کنید. شیب زیاد معابر، مشکلات زیادی برای رفت و آمد در زمستان به وجود می‌آورد. عرض کوچه‌ها و خیابان‌ها و ترافیک آن‌ها بسیار مهم است. توجه کنید خیابانی که ملک مورد نظرتان در آن قرار دارد تنها مسیر دسترسی به نقطه‌ای خاص و پرازدحام نباشد. برای این کار بهتر است در ساعات و روزهای مختلف از اطراف ملک بازدید کنید یا از اهالی آن سوالاتی در این زمینه بپرسید.

ساختار و بافت اجتماعی برخی محلات سنتی و مذهبی و برخی دیگر مدرن است. سبک زندگی در محله را بررسی کنید و ببینید شما به دنبال کدام نوع محله هستید.

شما می‌توانید در وبسایت آلونک، با بافت شهری و اجتماعی محلات مختلف آشنا شوید.

 

بررسی همسایگی

کاملا هوشمندانه به بررسی اطراف خانه خود بپردازید. در برخی محلات خانه‌های تک خانواری در همسایگی آپارتمان‌های ۴ واحدی اجاره‌ای قرار دارند. این موضوع برای بسیاری اهمیت چندانی ندارد ولی بهتر است از این دست مسائل آگاهی کامل داشته باشید. سوار ماشین شده و چرخی در اطراف بزنید و ببینید چه خبر است. کاربری‌های اطراف ملک مانند زمین‌های خالی و اینکه قرار است چه چیزی در آن ساخته شود، ایستگاه‌های گازوئیل، سوله‌ها و کارخانه‌های شیمیایی و انبارها را شناسایی کنید. ساخت و سازهای نزدیک به خانه را چک کنید، آلودگی صوتی به وجود آمده از این ساخت و سازها برای بسیاری قابل تحمل نیست. برخی دوست دارند تا امکاناتی مانند باشگاه، خرده فروشی‌ها، فروشگاه مواد غذایی و رستوران در چند قدمی خانه‌شان باشد. ممکن است این موضوع در نگاه اول مثبت به نظر بیاید ولی ترافیک و شلوغی معابر، از پیامدهای نزدیک بودن به این نوع امکانات شهری است.

 

دسترسی و کیفیت مدرسه

اگر فرزندتان دانش‌آموز است، بهتر است به دنبال محله‌ای باشید که دسترسی مناسبی به مدرسه‌اش دارد. امنیت مسیر رفت و آمد را بررسی کنید. کیفیت مدرسه هم از موارد مهمی است که والدین به آن توجه ویژه‌ای دارند.

 

مالکیت طولانی

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید خانه به آن توجه کنید، شانس شما برای مالکیت طولانی آن است. اگر از دسته افرادی هستید که تمایلی به ماندن بلندمدت در یک خانه را ندارند، این مورد را جدی نگیرید. وقتی از خانه‌ای خوشتان آمد، به جای تصمیم‌گیری سریع و احساسی، محله و خانه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر اینکه مناسب وضع فعلی شماست، سرمایه گذاری خوبی برای آینده هم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟