معرفی هیئت انتخاب بخش زیباترین رؤیاها

اعضا هیئت انتخاب بخش «زیباترین رؤیاها» ویژه فیلم‌های مرتبط با هرمزگان و فیلمسازان هرمزگانی در ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» معرفی شدند.

اعضای هیئت انتخاب آثار بخش «زیباترین رؤیاها» ویژه فیلم‌های مرتبط با هرمزگان و فیلمسازان هرمزگانی در ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» متشکل از: فریبا رستمی، عبدالله خداکریمی، رضا کمالی و امین درستکار هستند که قرار است پس از بازبینی کلیه آثار رسیده به بخش «زیباترین رؤیاها»، فیلم‌های راه یافته به این بخش از جشنواره را معرفی نمایند.
«فریبا رستمی» متولد 1357 در خرمشهر است. او دانش‌آموخته کارگردانی سینما Cinema در مقطع کارشناسی از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس است.
این کارگردان، فعالیت سینمایی خود را از سال 1383 با ساخت مستندهای «شیخ باد»، »دلا» و »دو قصه دو ساز» درباره استان هرمزگان آغاز نمود. رستمی همچنین در زمینه ساخت مستندهای صنعتی فعالیت کرده است. فیلم مستند تجربی «قاب تنهایی» ساخته این کارگردان، به‌عنوان اثری شاخص؛ ضمن حضور در چهارمین دوره جشنواره «خورشید» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند در بخش سینمای ایران دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی ACTION ON FILM آمریکا شده است. وی همچنین تهیه‌کنندگی دو فیلم تحسین برانگیز «تابور» و «یونس» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» را در کارنامه کاری خود دارد کهفیلم سینمایی Movie «تابور» تا کنون موفق به دریافت جوایز ارزشمندی از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی شده است.
«عبدالله خداکریمی» متولد 1339 در بندرعباس است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما از دانشکده صدا و سیما و کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است. 
تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرهنگیان و انجمن سینمای جوان از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است. وی همچنین داوری جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فیلم ویدئویی تهران، جشنواره منطقه‌ای و ملی سینمای جوان هرمزگان، جشنواره‌های تئاتر استانی و رضوی ارشاد و حوزه هنری و دبیری سه دوره جشنواره فیلم داستانی و منطقه‌ای خلیج فارس را در کارنامه خود دارد.
تألیف فیلمنامه بلند داستانی «خیزران»، پژوهش «آنیمیسم و مراسم زار» و نمایشنامه «رحیل»، «چکاوک و دو نمایشنامه دیگر» و نوشتن فیلمنامه‌های «در میان امواج» و «قلب ما خانه توست» از جمله تألیفات خداکریمی است.
از فیلم‌های ساخته شده توسط خداکریمی می‌توان به: سفرعشق، عبور از آتش، آبی آسمانی، سفر بودن، صدای یکی بودن، سخت و زیبا، خاک سرخ، تشنه بر ساحل (مجموعه)، خشت و آیینه (مجموعه)، برکه، اوج عشق، سفره زار، سکوت
نه، هیاهو آری، سیر، آبی به رنگ دریا و ... اشاره کرد.
«رضا کمالی زرکانی» متولد 1354 در بندر عباس است. او دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و دکترای رسانه و فرهنگ است.
کمالی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، کارگردان ارشد صدا و سیما، مدیر تولید سیما، مشاور مدیر کل صدا و سیما و دبیر شوراهای راهبردی صدا وسیمای مرکز خلیج فارس بوده و همچنین عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی فیلمسازی توسعه فیلم «جرون» و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت «تصویرنگاران زرکان» می باشد.
از سوابق پژوهشی او می‌توان به: تألیف کتاب‌های؛ ظرفیت‌های نمایشی در شعر نو، دستور زبان تصویر، ترجمه کتاب اصول فیلمنامه‌نویسی برای تلویزیون، بررسی تطبیقی فرهنگ و گویش مردم هرمزگان و ایالت مهاراشترای هند و همکاری پژوهشی با بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران اشاره نمود.
از دیگر فعالیتهای کمالی می‌توان به داوری جشنواره‌های فیلم و تئاتر، نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌های کوتاه و برنامه‌های تلویزیونی همچون؛ «کوچه پیرمردها»، «تو اگر بمانی این خاک ...»، «خانه خانه است»، نامه‌ای به نواب» و «گل کو گلم» اشاره کرد.
وی اکنون دبیر اجرایی اولین همایش علمی، فرهنگی هنری موج با موضوع نقش هنر Art در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارد.
«امین درستکار» متولد 1363 در بندرعباس است. او دانش‌آموخته کارشناسی سینما از دانشگاه فرهنگ و هنر یزد و دانشجوی کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه سوره است.
درستکار فیلمسازی را در انجمن سینمای جوان دفتر بندرعباس آغاز نمود و مسئول کانون فیلم این انجمن را به عهده داشته است. او همچنین جایزه ویژه هیئت داوران سومین دوره جشنواره اردیبهشت، لوح تقدیر فعال سینمایی برتر جشن سینمای هرمزگان، لوح تقدیر هنرمند شاخص هرمزگان و لوح سپاس حوزه هنری هرمزگان را به پاس فعالیت‌های هنری خود دریافت نموده است.
او عناوینی چون مدیر اجرایی پنجمین و هشتمین دوره جشنواره اردیبهشت، مدیر دفتر فیلمسازی تصویرسازان، مدرس انجمن سینمای جوان، کارشناس سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای نظارت بر نمایش و پخش فیلم استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به تهیه‌‌کنندگی بیش از 8 فیلم کوتاه و کارگردانی فیلم‌های؛ «نسل»، «سال صفر» اشاره کرد.
با توجه به برگزاری ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» در استان هرمزگان و نظر به پتانسیلها و ظرفیتهای سینمایی این استان، در این دوره از جشنواره بخش ویژه‌ای با عنوان «زیباترین رؤیاها» (ویژه فیلم‌های مرتبط با هرمزگان و فیلمسازان هرمزگانی) برنامه‌ریزی شده است و در این بخش از بهترین فیلم با موضوع هرمزگان با عنوان «جایزه ویژه خلیج فارس» و
از بهترین فیلمساز هرمزگانی با عنوان «جایزه کوروش گرمساری» تقدیر خواهد شد.
ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید» به عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و به دبیری «مهدی یارمحمدی» با موضوع آزاد و با پیام «احترام به انسان و طبیعت» در بخش‌های مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «فیلم‌های مستقل تجربه‌گرا»، بخش رقابتی «زیباترین رؤیاها» (ویژه فیلم‌های مرتبط با هرمزگان و فیلمسازان هرمزگانی)، بخش رقابتی مقاله سینمای تجربه‌گرا، بخش «بین‌الملل» شامل؛ «مروری بر بهترین فیلم‌های کوتاه تجربی جهان در جشنواره کن ٢٠١٦» و همچنین «مروری بر فیلم‌های کوتاه تجربی تاریخ سینمای جهان» در اردیبهشت ماه سال 1396 در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان برگزار می‌شود. 
برای اطلاع بیشتر:
www.khorshidfilmfestival.com 
مدیریت روابط عمومی ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل «خورشید». برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟