نمایشگاه نقاشی در منزل سفیر کره جنوبی

بنابراین گزارش،در این مراسم، سفیر کره جنوبی گفت: اینجا اقامتگاه سفیر است، هزینه اش را دولت کره پرداخت کرده اما همه معماری و کارهایی که در ساختمان انجام شده است، کار دست هنرمندان ایرانی است. من امروز در این خانه را باز کرده ام ، چون می‌خواستم دوستی هایمان بیشتر شود.

وی افزود: اگر بخواهم فرهنگ و هنر Art کره را به شما منتقل کنم، فقط جنبه تبلیغ دارد اما ما کره ای ها اینجا نیستیم که صنعتمان را به شما بفروشیم ، خصوصا که کشور ما به لحاظ جغرافیایی از ایران دور است و زبان هایمان هم شباهتی ندارد و شاید فکر کنیم که دوست بودن برایمان سخت است پس بهتر است از فرصت های دیگری استفاده کنیم و آن فرصت ، فرهنگ است و می خواهم فرهنگ شما را دریافت کنم.

رضا سیدان نایب رئیس شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها نیز در این مراسم گفت: زمستان سال گذشته به دعوت سفیر کره جنوبی براى ضیافت شامى همینجا در منزلشان بودیم ، خواهش کردم که تعاملات بیشتری با انجمن دوستی ایران و کره جنوبی داشته باشند ایشان پیشنهاد دادند یک نمایشگاه نقاشی در رزیدانس خودشان داشته باشند. من هم مسئولیت این موضوع را به جناب مهندس فرهنگی رئیس انجمن دوستی ایران و کره جنوبی سپردم.

خوشبختانه سفیر کره جنوبی بسیار خلاق و‌خوش فکر است و همیشه برنامه های فرهنگی خوبی دارد . مثلا سفارت کره سال گذشته دو جشنواره فرهنگی در برج میلاد داشت که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: روابط تاریخی و فرهنگی ایران و کره جنوبی از زمان جاده ابریشم شکل جدیدی به خودش گرفت. ما کشور کره جنوبی را فقط به عنوان صاحب صنایع بزرگ نمی شناسیم بلکه فرهنگ هایمان نیز اشتراکاتی دارد.امیدوارم این رخدادهای فرهنگی ادامه پیدا کند.

سیدان ادامه داد: بالغ بر۸۰ انجمن دوستی داریم که در حوزه های فرهنگی هنری و‌اقتصادی فعالیت می کنند. رویکرد انجمن ها غیرسیاسی و غیر دولتی است و‌ برای سال جدید نیز برنامه های بسیاری داریم.

در ادامه مسیح میرحسینی مشاور فرهنگی هنری شبکه انجمن هاى دوستی ایران با سایر کشورها تصریح کرد: زمانى که میخواهیم با کسى فاصله مان را حفظ کرده و یک قرار جدى و کارى بگذاریم قاعدتا" در دفتر محل کار خودمان آن را برگزار مى کنیم ولى زمانیکه احساس دوستى میکنیم و یا تمایل داریم صمیمى تر شویم او را به منزلمان دعوت مى کنیم . ما شاهد برنامه هایی در محل سفارت خانه ها بوده ایم اما برای اولین بار است که در منزل یک سفیر برنامه فرهنگی اینچنینی داریم و این حرکت از یک دیپلمات بدین معنى است که ایشان براى تداوم و عمیق تر شدن رابطه دوستى تمایل دارند، از این بابت خوشحالم و از سفیر صلح‌دوست و میهمان نواز کره جنوبی تشکر می کنم .

وى گفت مردم ایران سریالهاى کره اى را با علاقه دنبال کرده و با آن همذات پندارى میکنند و این خود نشانه نزدیکى حسى و اخلاقى بین این دو ملت است ، بنابراین در حوزه سینما و تلویزیون این پتانسیل وجود دارد که کارهاى مشترکى تولید کنیم ضمن اینکه کارگردانان و تهیه کنندگان ما هم براى این کار بسیار مشتاق هستند.

وى در پایان خطاب به سفیر کره جنوبى عنوان کرد : برگزارى نمایشگاه نقاشى هاى من در اینجا بستری بود برای تعاملات فرهنگی بیشتر و از جناب سفیر تقاضا میکنم در جهت کارهاى مشترک فرهنگى در حوزه سینما و هنرهاى تجسمى ما را یارى کنند .

اجراى برنامه موسیقى نیز از دیگر بخشهاى این مراسم بود .

هم چنین در پایان این مراسم مسیح میرحسینی دو تابلوی نقاشی خود را به سفیر کره جنوبی و همسرش اهدا کرد.

از هنرمندانى که در این برنامه حضور داشتند می توان به شمس لنگرودى ، نگار اسکندرفر ، کاظم فرهادى ، حمید قطبى ، محمدعلى سجادى ، داود خیام ، ابراهیم ایرج زاد ، دکتر ناصرآقایى ، دکتر پروین سلاجقه ، بهروز امیرى ، ناصر پلنگى و .....اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

photo_2017-04-18_17-48-33

photo_2017-04-18_17-12-45

photo_2017-04-15_19-48-57

 

کدخبر: 258883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟