ترفندهایی برای ایجاد فضایی باز و روشن در خانه +عکس

از دست پرده‌های سنگین خلاص شوید
اگر از پرده‌های ساده و سبک برای اتاق استفاده کنید، هم فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه می‌کند و هم اینکه جزئیات زیبای دکوراسیون خود را بهتر نشان می‌دهند. از یک پرده با نقش ساده و هماهنگ با دیگر بخش‌های دکوراسیون اتاق استفاده کنید.
از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید
در اتاقی که نور طبیعی فراوانی دریافت می‌کند، شما می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر هم استفاده کنید تا به آن شخصیت و یک ویژگی خاص بدهید. استفاده از رنگ سبز جنگلی در اتاق باعث می‌شود که طبیعت بیرون از پنجره به داخل اتاق هم نفوذ کند و مرز بین درون و بیرون از بین برود. کمی رنگ زرد هم نماینده‌ای از رنگ‌های روشن است و تضادی زیبا ایجاد می‌کند.

روشن کردن خانه

یا از طیف لطیف‌تر استفاده کنید
در اتاق‌های کوچک، با استفاده از رنگ‌های روشن و سرد برای دیوارها و سقف و همچنین مبلمان فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان خواهید داد.

روشن کردن خانه

چشم را با طرح و نقش‌های متفاوت گول بزنید
اگر طرح و نقش‌ها را در جای درستی استفاده کنید، می‌توانند به پیشرفت کیفیت فضا کمک کنند. طرح‌های هندسی در رنگ‌های خنثی و لطیف می‌توانند چشم را به عرض و طول فضا جذب کنند. در آشپزخانه و حمام از طرح‌های یکسان برای کف و دیوارها استفاده کنید تا در امتداد هم دیده شده و فضا بزرگ به نظر برسد.

روشن کردن خانه
در هال ورودی یک دیوار خاص ایجاد کنید
هال ورودی معمولاً فضایی تاریک و بدون نور طبیعی است، اما با یک کاغذدیواری روشن و زیبا می‌توانید حال و هوای فضا را تغییر دهید. امروزه طرح‌های هندسی بزرگ مقیاس بسیار محبوب هستند.

روشن کردن خانه

از نوارهای رنگی استفاده کنید
از نوارهای رنگی بر روی دیوار استفاده کنید، با این کار با خطای دید ارتفاع اتاق بیشتر به نظر می‌رسد. نوارهای با رنگ تیره را برای ارتفاع‌های پایین‌تر استفاده کنید و رنگ‌های روشن را برای بالاتر.

روشن کردن خانه

مبلمان بزرگ و حجیم را با وسایل سبک‌تر جایگزین کنید
به جای اینکه چند دست ظرف چینی را در یک کمد بزرگ ذخیره کنید، آنها را در یک قفسه سبک و زیبا بچینید. این ظرف‌ها عناصر دکوری زیبایی خواهند بود.

روشن کردن خانه

از مبلمان ساده استفاده کنید
بهتر است از مبلمانی با رنگ چوب روشن یا رنگ ساده استفاده کنید تا اتاق شلوغ به نظر نرسد.

روشن کردن خانه
از آینه‌ها استفاده کنید
آینه‌ها کمک می‌کنند که فضا پرنورتر به نظر برسند. با استفاده از یک آینه بزرگ می‌توانید گوشه‌های تاریک خانه را که دور از پنجره‌ هستند، روشن کنید. آن را به دیوار تکیه دهید تا ظاهری آرامش‌بخش داشته باشد.

روشن کردن خانه

از یک چراغ بزرگ بالاسری استفاده کنید
از یک لوستر آویز به عنوان نقطه تمرکز اتاق استفاده کنید تا چشم را به سمت خود یعنی بالا جذب کرده و شکوه اتاق بیشتر شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

روشن کردن خانه

کدخبر: 303885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟