5 ترفند برای استفاده بهینه از فضای کوچک آپارتمان‌ها

ماریسا بِرو (Marissa Bero) یک طراح داخلی است که به دنبال راه‌حلی برای ایجاد فضایی بازتر برای کارفرمای خود، الیزابت بود. الیزابت به تازگی اولین آپارتمان خود را در بروکلین خریداری کرده است و آماده برای یک نوسازی کامل و تبدیل کردن آپارتمان به یک فضای شخصی است. در ادامه مطلب راه‌حل‌های ماریسا را برای تبدیل یک آپارتمان کوچک به فضایی بزرگ بخوانید.

وسایل را تصفیه کنید

ابتدا باید هر وسیله اضافی که دور خود جمع کرده‌اید و از آپارتمانی به آپارتمان دیگر با خود می‌کشید، دور بریزید. مخصوصاً اگر فرد جوانی هستید، باید مبلمان قدیمی دوران دانشجویی را با مبلمان و دکوری با کیفیت بهتر عوض کنید.

ترفند خانه داری

درباره فعالیت‌های روزانه خود با خود صادق باشید

آیا واقعا هرروز صبحانه خود را روی میز غذاخوری میل می‌کنید یا کانتر آشپزخانه محل غذا خوردن شما است؟ شما باید به عادات خود آگاه باشید تا بتوانید کاربردی‌ترین وسایل را خریداری کرده و به بهترین شکل در اتاق بچینید.

ترفند خانه داری

یک تم رنگی مشخص را برای هر اتاق تعیین کنید

اگر تنها چند اتاق در آپارتمان‌تان دارید، برای هرکدام یک شخصیت منحصر به فرد ایجاد کنید. این کار را با رنگ و سبک مبلمان انجام دهید تا وقتی در خانه حرکت می‌کنید، هر فضا حسی منحصر به فرد در شما ایجاد کند.

مبلمان را با سایز مناسب خریداری کنید

اینجاست که اهمیت تجربه یک متخصص طراحی داخلی آشکار می‌شود. مبلمانی بخرید که مناسب فضای کوچک شما باشد. باید فضا را به خوبی اندازه‌گیری کرده، برای فضای در دسترس برنامه‌ریزی کنید و طوری طراحی کنید که نگاه بتواند به خوبی در فضا حرکت کند.

ترفند خانه داری

مبلمان چند کاربردی کلید طراحی مناسب خانه‌های کوچک است

این نکته را بارها و بارها شنیده‌اید که در خانه‌های کوچک باید به چند کاربردی بودن مبلمان توجه کنید. اما این کار را می‌توانید با چیزهایی که در خانه وجود دارند هم انجام دهید. مثلاً شما می‌توانید از فضای عمودی اتاق یعنی دیوارها به بهترین نحو استفاده کنید. چند قفسه یا تابلویی که دوست دارید را به دیوار بیاویزید، یا حتی با استفاده از چراغ‌های دیوارکوب به خانه خود شخصیتی منحصر به فرد بدهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ترفند خانه داری

کدخبر: 307526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟