مراسم روز ارتش با حضور روحانی +ویدیو
حجم ویدیو: 49.51M | مدت زمان ویدیو: 00:04:44

رکنا:حسن روحانی در روز ارتش

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم روز ارتش که در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: این روز بزرگ را به نیروهای سه‌گانه ارتش، قرارگاه پدافند هوایی تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ملت بزرگ ایران، فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری و به همه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایرانی و همچنین سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه این صحنه‌های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش‌ها برای اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

روحانی تاکید کرد: آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی‌داد انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی‌رسید.

وی ادامه داد: ارتش در میان دو راهی خاص یک رژیم نامشروع به ظاهر حاکم در این کشور و همچنین استعمارگران به ویژه آمریکا از یک طرف و از طرف دیگر خواست یک ملت و خواست امام و رهبر، دومی را انتخاب کرد و برگزید و مورد تجلیل امام راحل قرار گرفت.

رئیس قوه مجریه افزود: ارتش در روزهای بعد از پیروزی انقلاب همواره برای دفاع از نظام و کشور در صحنه مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یادمان نخواهد رفت در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی ایران و توطئه‌ گروهک‌ها در منطقه غرب کشور پایگاه هوایی و قهرمانانی همچون کشوری و شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردن، آنها نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند.

روحانی افزود: نه آن روزهای بعد از پیروزی انقلاب و تحرک‌ گروهک‌ها آنگاه که توطئه منطقه‌ای و بلکه جهانی علیه این ملت طراحی شد و تجاوز Rape آغاز شد این نیروهای سه‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کردند.

روحانی تصریح‌کرد: ملت بزرگ ایران عملیات مهم ثامن‌الائمه که دل امام و ملت بزرگ را خشنود کرد و موجب شکست دشمنان شد را از یاد نمی‌برند.

روحانی با بیان اینکه در عملیات مهم بستان، عملیات بزرگ فتح‌المبین، عملیات بیت‌المقدس و آزادی Freedom خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی‌های بزرگی را از خود خلق کنند، گفت: ما به همه آن جوانمردی‌ها و دلاوری‌ها درود می‌فرستیم، به همه آنهایی که در صحنه جنگ و در مسیر دفاع از استقلال Esteghlal این کشور ایستادگی کردند.

وی افزود: از همه از صیاد شیرازی‌ها، فلاحی‌‌ها، نامجوها، ستاری‌ها، بابایی‌ها و همه شهیدان، همه سرداران میدان نبرد، دلاوران و خانواده‌های آنان و همه عزیزانی که در راه مقدس فداکاری کردند و تلاش و ایثار آنان را ارج می‌نهیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر جا امام و رهبر معظم انقلاب دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم اطاعت بود آنگاه که امام فرمود و در وصیت‌نامه خود تاکید کرد که نیروهای مسلح در احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها و در بازی‌های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان بسیار خوبی را از تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

روحانی با بیان اینکه ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست بلکه مظهر، نظم و انضباط است، اظهار داشت: ارتش مظهر مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی‌ بودن، فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی بودن و ملی‌ بودن است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هر مقدار نیروهای مسلح ما از گروه، حزب، جناح فاصله بگیرند در قلب مردم بهتر جای می‌گیرند و اعتماد ملی به نیروهای مسلح و اعتماد ملت و نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.

روحانی ادامه داد: امروز ارتش مایه آرامش ملت و والاتر از آن مایه آرامش ملت‌های منطقه است، امروز دلاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا دریای مدیترانه، آب‌های آزاد، اقیانوس‌ها، پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران را دلاورانه با حضور خود را در دریاها ثبت می‌کنند و این حضور برای امنیت‌ کشورهای ساحلی و کشتی‌‌رانی و امنیت راه‌ها و آب‌راه‌های دریایی است.

وی با بیان اینکه هیچ کس نگران حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی نیست خاطرنشان کرد: هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیستند و رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است.

روحانی با بیان اینکه دکترین ما دکترین نظامی و جنگ نیست بلکه دکترین نظامی و دفاعی است، خاطرنشان کرد: استراتژی ما همواره استراتژی بازدارندگی فعال است؛ این بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در کشور و کشورهای منطقه است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری بزرگ‌ترین نیروی مقتدر، مسلح در منطقه هستند.

رئیس‌جمهور در عین حال تأکید کرد: اما این قدرت بزرگ نظامی هدفش صلح و امنیت است نه تجاوز، حمله به مظلومان، کودکان و این نیروهای مسلح همواره در پی دفاع از مظلومین هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نمونه ارتش مقتدر و نیروی مسلح مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است که از ارتش ایران دیگران بیاموزند که به دنبال فتنه در این منطقه نباشند و به کودکان مظلوم،‌ پیرمردان و پیرزنان در کشور یمن حمله نکنند.

روحانی با بیان اینکه حمله به مظلومان برای کسی افتخار نمی‌آورد خاطرنشان کرد: حمله به مردم مظلوم ننگ دو جهان را برای متجاوزین به وجود خواهد آورد، چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنند. فرصتی که ملت ما به وجود آورده است. فرصتی که نیروهای مسلح ما به وجود آورده است و چرا دست دوستی و آشتی به سوی ملت‌های دیگر دراز نمی‌کنند.

وی افزود:‌ کمک مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها در سوریه، عراق و لبنان به چه معناست و بمباران مظلوم بی‌گناه یمن به چه معناست به دنبال چه هدفی هستید، آیا کشتن Killing کودکان برای شما قدرت‌آفرینی می‌کند یا اقتدار می‌آورد و شما بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.

رئیس‌جمهور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح این سرزمین علی‌رغم قدرت و اقتدارشان هدفشان صلح و امنیت در سراسر این منطقه است، ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان همه در خط رهبری معظم فرمانده کل قوا در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند، ما علی‌رغم قدرت تابع قانون Law هستیم.

روحانی ادامه داد: اینکه شما می‌بینید در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ما راه مذاکره انتخاب کرده‌ایم، خواستیم به دنیا و منطقه نشان دهیم که هیچ مشکلی در این منطقه و جهان نیست که پای میز منطق و مذاکره حل نشود و خواستیم به دنیا بگوییم یک ملت مقتدر اجرای قانون را افتخار خود می‌داند.

وی افزود: ما همه مقررات بین‌المللی برای صلح‌آمیز بودن و برای اعتماد جهانی در فناوری صلح‌آمیز را انجام خواهیم داد اما ملت بزرگ ما اهل تجاوز نیست و هیچ گاه تجاوزی را نخواهد پذیرفت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت راه توسعه را ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: امسال سال همدلی، همزبانی، همکاری و هماهنگی در کنار یکدیگر است و همواره نیروهای مسلح در کنار مردم همدل با مردم و دولت بوده‌اند که امسال این ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت و همه با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی دفاع می‌کنیم.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: هدف دلاوران، امیران، سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی ما یک چیز است و آن صلح و امنیت و اقتدار مشروع، دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان عالم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟