ویدیویی دیدنی از الگوهای مهاجرتی حیات وحش در سراسر دنیا
حجم ویدیو: 11.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31

در این ویدیو مسیرهای مهاجرتی بیش از ۱۵۰ گونه ی جانوری بر اساس داده هایی که توسط ۱۱٫۰۰۰ محقق در سراسر جهان گردآوری شده است به نمایش در می آید. خطوط صورتی حرکت جانوران در محدوده ای به مساحت ۳۱۰ مایل را در یک مسیر برای دستکم ۴۵ روز در بر می گیرد که بیش از ۸٫۰۰۰ مسیر حرکتی جانوران را برای مدت بیش از ۱۰ سال با هم ترکیب کرده است.
مهاجرت حیوانات
این خطوط از آفریقا به سمت ترکیه، سراسر اروپا و یا از کانادا به سمت ایالات متحده یا به صورت برعکس را نشان می دهند. وسایل تعقیب مسیر برای مدت های طولانی توسط دانشمندان برای مطالعه ی چگونگی حرکت جانوران در مناطق محلی و مهاجرت در اقیانوس ها و قاره ها مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته، محققان مجبور بودند نوارهایی را دور پای پرندگان پیچیده یا از فرستنده های رادیویی برای این کار استفاده کنند. اما امروزه وسایل دنبال کننده ی مسیر حرکت و برچسب هایی که با استفاده از جی پی اس و ماهواره کار می کنند می توانند داده های مربوط به مکان یابی و مسیر حرکت جانوران را به سرعت ثبت نمایند.مهاجرت حیوانات

این اطلاعات می توانند در درک شکار جانوران، عکس العمل آن ها نسبت به تغییرات آب و هوایی یا تقسیم بندی های قلمرویی به ما کمک کنند. اکثر گونه هایی که در این ویدیو مسیر مهاجرتی آن ها را می بینید پرندگان هستند. نگاه کردن این ویدیو از نظر دیگری نیز زیباست: این که به ما یادآوری می کند اگر چه انسان ها زمین را به عنوان سیاره ای می بینند که به قاره ها و کشورهای مختلفی تقسیم شده و معمولاً با هم اختلافات و درگیری هایی دارند اما این موضوع برای جانوران هیچ اهمیتی ندارد و آزادانه و در تعامل با هم و البته بدون دشمنی در کنار هم زندگی می کنند. شاید بتوانیم از این رفتار حیوانات خیلی چیزها یاد بگیریم!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟