اعلام قطعی علت حادثه واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری پلیس Police راهور ناجا در خصوص حادثه Incident واژگونی اتوبوس در مسیر داراب گفت: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی راننده در روز گذشته متاسفانه منجر به کشته شدن ۷ دانش‌آموز هرمزگانی، یک مربی و یک کمک راننده شد.
وی افزود: با آموزش و پروزش هماهنگی‌های لازم در راستای ایجاد شیوه نامه‌های جدید برای اعزام دانش آموزان به اردو‌های دسته جمعی و سفر به استان‌های دیگر انجام خواهد شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح کشور نباشیم همچنین در راستای سفر‌های راهیان نور نیز شیوه‌نامه‌های خاصی را برای کاهش میزان تصادفات وحوادث جاده‌ای درنظر داریم.
رئیس پلیس راهورناجا خاطر نشان کرد: در طرح تابستانی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵ درصد از میزان جانبخاتگان ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهش یافته است، اما بر اساس آمار پزشکی قانونی، در تیرماه سال جاری به علت افزایش میزان سفر‌ها، میزان تصادفات و جانباختگان ناشی از آن افزایش داشته است. درحالی که در مرداد ماه امسال، بر اساس آمار پلیس راهور ناجا،کاهش تصادفات و جانباختگان ناشی از آن از جانب پزشکی قانونی اعلام شده است.
وی اذعان داشت: طرح تابستانه از جمله طرح‌های مهمی است که با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی از اول تابستان آغاز و تا یکم مهرماه ادامه دارد و در این روند پلیس راهنمایی و رانندگی نیز همکاری‌های لازم را در جهت اجرایی شدن این طرح داشته است.
سردارمهری عنوان کرد: با افزایش میزان خودرو درصد تصادفات جاده‌ای و در قبال آن مصدومیت و فوت شهروندان نیز افزایش می‌یابد این درحالی است که با افزایش بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در سال ۹۵ به چرخه ترافیک، میزان تصادفات جاده‌ای بالا رفته است.
رئیس پلیس راهورناجا گفت: در حال حاضر ۷۶ هزار وسیله نقلیه موتورسیکلت و خودرو اضافه شده است که این روند منجر به بالا رفتن آمار تصادفات و صدمات ناشی از آن می‌شود.
وی در راستای راهکار‌های کاهش جانباختگان در تصادفات افزود: نیروی انتظامی با در نظر گرفتن تدابیری، چون ارتقاء فرهنگ ترافیک، ارتقاء و تغییر رفتار رانندگان و بهره گیری از فناوری‌های جدید در سطح جاده‌ها، در نظر دارد آمار جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد.
سردارمهری در خصوص ساماندهی پایش هوشمند تردد گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی اطلاعاتی که از سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان مشهود به سپهتن به دست آمده است نشان دهنده سرعت راننده، تصاویر ناشی از خستگی او در پشت فرمان بوده است. بنابراین می‌توان رفتار ، سرعت و دقت رانندگان را در تردد‌های جاده‌ای بررسی کرد و در نظر داریم این سامانه را بر روی وسایل نقلیه باربری نیز نصب کرد.
رئیس پلیس راهورناجا اظهار کرد: شهریورماه از جمله ماه‌هایی است که میزان تردد در آن افزایش می‌یابد بنابر این در نظر داریم با طرح ویژه ترافیک پلیس به صورت خاص تردد وسایل نقلیه را از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی پیگیری کنیم.
وی عنوان کرد: در دوماهه تابستان بخشی عمده‌ای از مشکلات رانندگی ناشی از عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز درمسیر بوده است و آمار نشان می‌دهد که در سال گذشته ۳۳ درصد از تصادفات جاده‌ای به علت عدم توجه به جلو رخ داده است.
سردار مهری در پایان خاطر نشان کرد: به همه مردمی که قصد مسافرت در یک ماه آخر تابستان را دارند توصیه می‌کنیم به بحث توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و سرعت مجاز در جاده‌ها بیش از همیشه توجه کنند چرا که در سال گذشته ۱۸ درصد از تصادفات در شهریور ماه بر اثر سرعت بالا بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

اتفاق عجیب در نقض حکم اعدام دو شیطان صفت در کرج +عکس

اقدام شیطانی دکتر «شاه» با زنان و دختران در اتاق عمل + عکس

بلای شومی که بر سر دختر دانشجو در نیشابور آمد / پلیس در تعقیب 3 جوان است

پرسه زنی شوم مرگ در جاده هراز + عکس

مرگ دختر دانش آموز نخبه در اتوبوس واژگون شده داراب + عکس

ایران در سوگ دختران فرزانه / بندر عباس به سوگ نشست+ عکس

اعتراف هولناک به قتل زن باردار + عکس

ربودن دختر از عروسی + عکس

نقشه کثیف سعیده برای نوعروس خوشبخت + عکس

زنم را طلاق دادم و بعد برادر کوچکترم را کشتم! + عکس

کف آشپزخانه افتاده بودم وقتی به هوش آمدم دوباره او به سراغم آمد و...

بندرعباسی ها برای یاد بود جانباختگان حادثه اتوبوس دختران دانش آموز در خیان ها شمع روشن کردند + عکس

تکرار تلخ تاریخ در مرگ دانش آموخته های نخبه کشور / مریم میرزاخانی 20 سال پیش چه گفت؟ +عکس

راز تلخی که شب عروسی دختر خانواده تا صبح پنهان ماند!

مرگ دلخراش مامور پلیس در محور دماوند به فیروزکوه + عکس

سقوط مامور چترباز پلیس از ارتفاع 2000 متر در کیاشهر / چتر باز نشد! + عکس

مادری ازقصاص قاتل فرزندش گذشت تا پسرش را نجات دهد

کدخبر: 300823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟