گذشت نخواهم کرد تا ستایش های دیگر در آرامش زندگی کنند / پدر دختر 6 ساله پس از شنیدن حکم قاتل گفت

بر اساس این حکم، امیرحسین، نوجوانی که یکی از تلخ ترین پرونده های جنایی را با قتل ستایش رقم زده، به یک بار اعدام به خاطر تجاوز و یک با قصاص به خاطر قتل ستایش و پرداخت دیه در این پرونده محکوم شده است. البته این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی است و متهم می‌تواند به آن اعتراض کند.

عسگر قاسمی آقباش، یکی از وکلای اولیای‌دم «ستایش قریشی» در این باره می‌گوید: قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف محکوم شده است. همچنین پرداخت دیه و ارش ‌البکاره و جنایت بر میت از دیگر محکومیت‌های این فرد است.

قاسمی آقباش در ادامه یادآور می‌شود که این حکم قابل فرجام‌ خواهی در دیوان عالی کشور است. یعنی قطعیت ندارد، هرچند به گفته مجتبی فرحبخش، وکیل مدافع متهم، قاضی پرونده زمانی حکم را صادر می‌کند که تحقیقات را قانع کننده بداند و در غیر این صورت دستورات دیگری صادر خواهد کرد.

 پدر ستایش در واکنش به حکم صادره نامه ای به رشته تحریر درآورده و ضمن تقدیر از مسئولانی که همراهی شان کردند، تاکید کرده که گذشت نخواهد کرد تا ستایش های دیگر در آرامش به زندگی شان ادامه دهند.

نامه ای پر درد که به تشکر از کسانی که با ایشان همدردی و همراهی کردند و البته یک ابراز امیدواری و آرزوی بزرگ ختم شده و در آن، حکم صادر شده مرهمی بر زخم عمیق این خانواده خوانده شده است. متن این نامه بدین شرح است:

به نام خداوند عادل

این جانب شیرآقا قریشی، پدر مرحومه ستایش قریشی، مراتب تشکر و قدردانی خود را از تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارم؛ از طرف وکیل مان باخبر شدیم که قاتل فرزندمان به یک حکم اعدام و یک قصاص نفس محکوم شده است. خدا را شاکریم که خون فرزندمان پایمال نشد و این حکم خط بطلانی بر تمام گمانه‌زنی‌های نادرست علیه دستگاه قضایی ایران شد.

خانواده ما روزهای سختی را می‌گذراند ولی اعلام این حکم مرهمی‌ است بر زخم عمیقمان. ما هرگز راضی به مرگ کسی نبودیم ولی اعمال این چنین که قاتل ستایش انجام داد، جای هیچ گذشتی را باقی نگذاشت  و ما نیز به خاطر ستایش‌های دیگران که خواهران و فرزندان شما عزیزان هستند، گذشت نخواهیم کرد تا فرزندان همه ما در آرامش به زندگی شاد و کودکانه شان ادامه دهند و کابوس هوسرانان و پلیدان را نداشته باشند. یک بار دیگر از تمامی عزیرانی که با ما همدردی کردند و ما را تنها نگذاشتند، تشکر می‌کنیم.

 به امید  دنیایی عاری از خشونت -  شیرآقا قریشی

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

تلفن همراه پمپ بنزین را آتش زد+ عکس

سگ های ولگرد کودک 5 ساله را در سلطان آباد تکه تکه کردند

متهم پای پلیس را گاز گرفت و مامور او را به شدت تنبیه کرد + فیلم وعکس

فرشید در 13 سالگی و در خانه مادربزرگ مرا باردار کرد

رفتار بی شرمانه 4 پسر با دختر جوان در خیابان / متهم چهارم هنوز فراری است

این 2 دختر فقط به بوق خودروهای شاسی بلند می خندیدند

ازدواج بازیگر معروف زن با مردی که 27 سال از او بزرگتر است! +عکس

خداحافظی عجیب بازیگر سرشناس سریال های طنز از تلویزیون +عکس

 

 

کدخبر: 225283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟