گزارش شرم‌آور از مردان محترمی که کودکان را به خلوتگاه شیطانی می کشاندند+عکس

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی انتشار گزارش دولت استرالیا که نشان داد در یک دوره زمانی 35 ساله، حدود 1100 نفر شکایت‌هایی در زمینه تعرض جنسی به کودکان علیه کلیسای این کشور تنظیم کرده‌اند، رئیس کلیسای آنگلیکن استرالیا تاسف و شرمساری خود را از این مسئله ابراز کرد.

این گزارش -که هنوز نهایی نشده است- نشان می‌دهد که بیشتر کودکان قربانی در زمان وقوع تجاوز Rape مقامات کلیسا حدود یازده سال داشتند. ماه قبل به اعضای هیات عالی تحقیق درباره این مسئله گفته شد که کلیسای کاتولیک استرالیا از سال 1980 تاکنون 276 میلیون دلار استرالیا (212 میلیون دلار آمریکا) به هزاران نفر از قربانیان غرامت پرداخت کرده است.

گزارش کمیسیون تحقیق درباره این مسئله نشان داد 3 هزار و 66 قربانی این قبیل اقدامات در 35 سال منتهی به سال 2015 نوعی از غرامت را دریافت کرده‌اند. 258 میلیون دلار غرامت نقدی در قالب غرامت 91 هزار دلاری برای هر فرد قربانی پرداخت شده است. برخی از غرامت‌ها نیز شکل غیرنقدی داشته است.

این کمیسیون پیشتر دریافت اعلام کرده بود که 7 درصد کشیشانی که در استرالیا فعالیت می‌کنند در بین سال های 1950 تا 2010 به ارتکاب جرایم مرتبط با آزار و اذیت جنسی کودکان متهم شده‌اند ولی تعداد بسیار کمی از انها تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

این گزارش مبتنی بر تحلیل داده‌هایی است که مقامات کلیسای کاتولیک نگهداری کرده‌اند.

در این گزارش که از سوی کمیسیون سلطنتی تحقیق درباره سوء استفاده کودکان منتشر شد، آمده است که شکایت های مطرح شده حدود 569 کشیش، معلم و فرد داوطلب کلیسا را به عنوان عاملان تجاوز به کودکان شناسایی می کند. حدود 133 فرد دیگر نیز در این شکایت‌ها به عنوان متهم وجود دارند که نقش آنها در کلیسا مشخص نیست.

فیلیپ فرایر اسقف اعظم ملبورن گفت وی از نحوه اقدامات کلیسا برای ساکت کردن قربانیان «شدیدا ابراز شرم و ناراحتی» می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟