زنان کارمند رییس این شرکت ماموریت کثیفی داشتند

زنان جوان در تماس با شماره تلفن‌های تهرانی‌ها وعده دفترچه بیمه سلامت می‌دادند غافل از اینکه در یک تبهکاری نقش ایفا می‌کنند.

 پلیس 110 تهران گزارشی از حضور یک جاعل اسناد دولتی در خیابان آزاده میرداماد دریافت کرد و خیلی زود مأموران کلانتری 103 گاندی مرد 44 ساله‌ای به نام «عباس» را دستگیر کردند.

یک زن که با تیزهوشی‌ای که داشت مرد جاعل را گرفتار کرده بود به مأموران گفت: ساعت 5/11 زنی ناشناس که خودش را خانم آزموده معرفی می‌کرد با دو شماره به خانه‌ام زنگ زد و پرسید «دفترچه سلامت نیاز دارید؟» برای اینکه دفترچه سلامت را داشته باشم مشخصات خود و فرزندم را به آن زن دادم، تا اینکه ساعت 5/5 عصر مردی با موتور به در خانه‌ام آمد و ادعا کرد: «دفترچه‌های سلامت را برایمان آورده است.»

زن تیزهوش گفت: «وقتی دفترچه‌های سلامت را گرفتم برای اطمینان از واقعی بودن آنها با پلیس 110 تماس گرفته و پس از وصل شدن به بخش آگاهی، مأموری اعلام کرد که چنین دفترچه‌هایی با این روش کلاهبرداری است که بلافاصله آدرس خانه‌ام را به آنها اعلام کرده و دقایقی بعد مرد موتورسوار از سوی مأموران کلانتری دستگیر شد.»

عباس که باور نمی‌کرد بازداشت شود در بازجویی‌ها گفت: «با موتورم مسافرکشی می‌کردم، چندی پیش در خیابان نواب، جوانی را سوار کردم، این مرد به نام مهدی در زمان پیاده شدن از موتور پیشنهاد کرد که در شرکتش در خاوران - بعد از فرهنگسرا به عنوان راننده پیک مشغول به کار شوم، در این مدت نیز تنها وظیفه داشتم تا دفترچه‌های سلامت را به دست صاحبان آنها برسانم و هیچ اطلاعی از سایر کارها ندارم.»

با ادعاهای مرد موتورسوار که اصرار داشت تنها پیک یک شرکت بوده است، بازپرس شعبه 10 دادسرای ناحیه 3 تهران، دستور داد تا تیمی از پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند.

کارآگاهان نیز در تجسس‌های نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که دفتر شرکت، چندی پیش برای اجاره از طریق روزنامه‌ای آگهی شده و در اوایل مردادماه سال جاری مردی به نام «مهدی» به عنوان دفتر انجام خدمات کامپیوتری آن را اجاره کرده است اما برخلاف توافق بین او و صاحب مغازه آنجا را به محلی برای بازاریابی و فروش دفترچه‌های جعلی بیمه که آنها را دفترچه‌های سلامت معرفی می‌کرد تبدیل کرده است.

کارآگاهان سریع در این دفتر کار حاضر شدند و چند زن بازاریاب را تحت تحقیق گرفتند. این زنان که شوک زده شده بودند همگی ادعا کردند از طریق آگهی استخدام در روزنامه با مهدی آشنا و در این شرکت مشغول کار شده‌اند. یکی از این زنان گفت: «با شماره‌هایی که مهدی، به ما می‌داد تماس می‌گرفتیم؛ سپس متن از پیش تهیه شده‌ای را برای زنان و مردان می‌خواندیم و می‌گفتیم که «آیا دفترچه بیمه سلامت می‌خواهید؟» که در صورت درخواست تحویل دفترچه سلامت، از طریق پیک موتوری دفترچه‌ها را برای آنها ارسال می‌کردیم و در ازای هر دفترچه 149 هزار تومان از سوی پیک موتوری گرفته می‌شد.»

درحالی که مأموران سعی داشتند هیچ کس ماجرای بررسی‌های پلیسی را به مهدی اطلاع ندهد این مرد شیاد پای در شرکت خود گذاشت و از سوی کارآگاهان غافلگیر شد. مهدی چاره‌ای جز اعتراف نداشت و نه تنها به کلاهبرداری با جعل دفترچه‌های سلامت اعتراف کرد بلکه فاش ساخت که به بهانه فروش شماره‌های رند موبایل به اغفال طعمه‌هایش دست می‌زد.

وی گفت: «هر سیم کارت معمولی را به ارزش 17 تا 25 هزار تومان می‌خریدم، سپس به صورت کاملاً اتفاقی با شماره‌های مختلف تلفن همراه تماس می‌گرفتم و می‌گفتم که شماره مشابه یا شماره رند نزدیک به شماره آنها را در اختیار دارم؛ درصورتی که شخصی درخواست خرید سیم کارت را می‌کرد، برچسب شماره مورد درخواست مشتری را روی سیم‌کارت درج کرده و سیم‌کارت ارزان قیمت، را به چند برابر قیمت واقعی آن می‌فروختم.»

کدخبر: 11133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟