نفوذی های داعش برای انتقام وحشتناک از جامعه (مستند های ویژه)
حجم ویدیو: 4.16M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

دکتر اسحاق رحمانی، محقق و جامعه‌شناس می‌گوید: فضای اجتماعی و تأثیرات منفی حضور استعمارگران، می‌تواند مسبب چنین روحیه مخرب و هولناکی در اعضای گروه‌های تروریستی باشد. او می‌گوید: در حالت عادی هیچ فردی نمی‌تواند تا آن اندازه بی‌رحم باشد که انسان دیگری را در برابر دوربین سرببرد.

این جامعه شناس می‌افزاید: مهاجرانی که برای رهایی از فقر و محرومیت، از کشورهایی چون عراق، سوریه و لیبی به کشورهای غربی پناه می‌برند، در آنجا نیز از محرومیت نجات نمی‌یابند. افرادی که به نوعی استعمارزده اروپائیان‌اند، در جامعه‌های جدید نیز با احساس حقارت و نادیده گرفته شدن مواجه می‌شوند. افراد این گروه‌، در حاشیه‌ شهرهای اروپایی ساکن می‌شوند.

در این حاشیه‌ها نیز فقر و بیکاری بیداد می‌کند. و حس انتقام‌جویی بخاطر محرومیت، ناکامی و فقر، اختلاف طبقاتی و تحقیر‌هایی که جامعه برآنها رواداشته، آنان را به افرادی انتقام‌جو و قسی‌القلب بدل می‌کند.

بحث دیگر در مورد این افراد، موضوع مغزشویی است. اگر ذهن فردی از خوبی و دوست داشتن دیگران خالی شود، می‌تواند انفجارهای مهیب انجام دهد، کودکان را بکشد، سر اسرای جنگی را ببرد و از آن فیلمبرداری کند. حتی حاضر است برای از بین بردن دیگران خود را نیز بکشد. این در واقع انتقامی وحشتناک از جامعه است.

کدخبر: 21485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟