نقشه زن شیشه‌ای برای ربودن رونیکا کوچولو

ساعت18:30 دهم شهریور‌ماه زن جوانی همراه دختر 4ساله‌اش به خانه یکی از بستگانش در غرب تهران رفت. دختربچه به نام رونیکا داخل حیاط خانه همراه کودکان دیگر مشغول بازی بود. چند دقیقه بعد مادر رونیکا کوچولو داخل حیاط رفت تا سری به دخترش بزند اما یکی از دمپایی‌های دخترش را دید که توی حیاط افتاده و اثری از دخترش نیست. مادر هراسان به کوچه رفت و وقتی از بچه‌های فامیل سراغ دخترش را گرفت، آنها گفتند که زنی رونیکا را بغل کرد و همراه خود برد. زن جوان مطمئن شد که دخترش را ربوده‌اند.
2ساعت بعد
گزارش ناپدید شدن رونیکای 4ساله را پدرش ساعتی بعد به مأموران کلانتری کن اعلام کرد. همزمان مأموران کلانتری گزارش ربودن دختربچه را به همه واحدهای گشتی اعلام کردند تا اینکه حدود ساعت20:30 رهگذران در حوالی میدان المپیک چشمشان به دختر بچه‌ای افتاد که روی نیمکت پارکی نشسته و گریه می‌کرد. آنها به سمت دختر بچه رفتند و وقتی از او شنیدند که مادرش را گم کرده است، او را به مأموران پلیس تحویل دادند. مشخصات این دختر بچه با رونیکا کوچولو که ساعتی قبل پدرش گزارش ربودن او را اعلام کرده بود، مطابقت داشت. در چنین شرایطی مأموران با خانواده وی تماس گرفتند و کودک تحویل خانواده‌اش شد.
رونیکا کوچولو که هنوز وحشت‌زده و دچار لکنت زبان شده بود می‌گفت زن جوانی به بهانه خرید خوراکی او را بغل کرده و با خود برده است. او که مدام گریه می‌کرد می‌گفت خاله، تمام طلاهایش را دزدیده و بعد او را کنار خیابان رها کرده است. وقتی مشخص شد که تمام طلاهای رونیکا سرقت شده، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و پیش روی قاضی آرش‌سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امورجنایی تهران قرار گرفت و با دستور وی گروهی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی زن کودک ربا، شروع کردند.
دختربچه تصویر مبهمی از زن کودک ربا به‌خاطر داشت و همین کار تیم تحقیق را دشوار‌تر می‌کرد. در مرحله بعدی مأموران سراغ آلبوم مجرمان سابقه دار رفتند و در بررسی‌های خود دریافتند که چند‌ماه قبل زنی به نام فرنگیس با همین شگرد دختربچه‌ای را ربوده و پس از سرقت طلاو جواهراتش، ‌او را رها کرده است. کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته در حوالی میدان المپیک که رونیکا را رها کرده بود، پرداختند و مطمئن شدند زن کودک ربا کسی جز فرنگیس نیست. به این ترتیب زن 47ساله دستگیر شد و به کودک‌ربایی و سرقت طلاهای رونیکا اقرار کرد.
زن جوان در گفت‌وگو با همشهری، جزئیات نقشه کودک‌ربایی را شرح داد.
رونیکا را چطور برای سرقت طلاهایش انتخاب کردی؟
آن روز در خیابان‌ها می‌گشتم که ناگهان دیدم در حیاط خانه‌ای باز است و چند کودک مشغول بازی هستند. در این میان چشمم به رونیکا افتاد که طلاهای زیادی داشت، همین شد که به بهانه خرید خوراکی او را صدا کردم و با خود بردم.
دختر بچه را کجا بردی؟
او را بغل گرفتم و البته این را هم بگویم که هیچ زور و اجباری نبود، وقتی اسم خوراکی را آوردم، دختربچه خیلی خوب استقبال کرد و همراهم آمد. دو ساعتی در خیـابـان‌ها چرخیدم، بعد کنـار پارک رهایش کردم. البته طـلاهایش را هم از گردن و گوشش بیرون آوردم. همین باعث شد که کمی وحشت کند وگرنه تا پیش از این خیلی هم ذوق کودکانه داشت که او را به گردش برده‌ام! آخر من خودم یک نوه 5ساله دارم، هرگز دلم نمی‌آید خار به پای او برود، برای همین هیچ وقت فکر اذیت کردن آنها به سرم نمی‌زند.
اگر کسی، ‌نوه ات را می‌ربود و باعث ترسش می‌شد چه می‌کردی؟
سکوت می‌کند و بعد از چند دقیقه می‌گوید: نمی‌دانم، این سؤال‌ها را از من نپرسید!
چرا سرقت کردی؟
این مواد لعنتی، زندگی مرا تباه کرده است. از وقتی به شیشه اعتیاد پیدا کردم، دست به هرکاری می‌زنم تا پول گیر بیاورم و مواد بخرم. شوهرم معتاد نیست و بارها تلاش کرد تا من ترک کنم، حتی مرا به کمپ برد اما نتوانستم و باز روز از نو روزی از نو.
آیا سابقه داری؟
یک‌بار هم در اردیبهشت امسال دختربچه‌ای را ربودم، طلاهایش را دزدیدم و بعد رهایش کردم. 3‌ماه زندان بودم، پس از آن خانواده‌ام رضایت گرفتند و آزاد شدم.
هنوز مهر آزادی‌ات خشک نشده، باز دوباره نقشه کودک‌ربایی کشیدی؟
اصلا فکرم کار نمی‌کرد، خمار بودم و حتی تصور نمی‌کردم به این سرعت گیربیفتم.
با طلاهای مسروقه چه کار کردی؟
به یک طلافروش 300هزار تومان فروختم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟