پایان سرقت‌های اسکیمری دزد چندملیتی در اصفهان

چند روز پیش مأموران کلانتری آبکوه مشهد مردی را دستگیر کردند که همراهش تعداد زیادی کارت عابربانک و یک کارت پایان خدمت جعلی داشت. زمانی که ماموران به بازجویی از او پرداختند، وی منکر هرگونه جرمی شد و گفت که بی‌گناه است. ماموران کلانتری برای کشف راز این مرد از پلیس فتا کمک خواستند و تیمی از متخصصان به دستور سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی راهی کلانتری شدند. آنها در بررسی کارت‌های عابربانکی متوجه شدند که تمامی این کارت‌ها جعلی هستند.
بررسی‌ها نشان می‌داد که این کارت‌ها با شگرد اسکیمینگ جعل شده‌‌اند. به این معنی که متهم ابتدا با استفاده از اسکیمر اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت عابربانک طعمه‌هایش کرده و سپس این اطلاعات را روی کارت‌های خام کپی کرده و به این ترتیب توانسته کارتی شبیه کارت طعمه‌اش جعل و از این طریق حساب او را خالی کند. با مشخص شدن این موضوع تحقیقات از متهم آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که وی مجرمی سابقه‌دار است که تا پیش از این 7بار به جرم کلاهبرداری و شرب خمر دستگیر و راهی زندان شده است. مأموران همچنین متوجه شدند این مرد 39ساله که لیسانس مکانیک دارد، علاوه بر ایران دارای تابعیت 3کشور انگلیس، ترکیه و گرجستان نیز هست و بارها به این کشورها رفت‌وآمد داشته است. با این حال هنوز مشخص نبود که وی چطور توانسته به اطلاعات حساب عابربانک طعمه‌هایش دست پیدا کند. در چنین شرایطی تحقیقات از این مرد ادامه یافت تا اینکه او لب به اعتراف گشود و پرده از راز کلاهبرداری‌هایش برداشت. او گفت: مدتی قبل در اصفهان با مردی به نام محمد آشنا شدم. او یک دستگاه اسکیمر و تعداد زیادی کارت عابربانک خام در اختیارم قرار داد و گفت که می‌توانم با این تجهیزات، اطلاعات عابربانک افراد را هک و موجودی حسابشان را سرقت کنم. پس از آن دست به‌کار شدم و با راه‌اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در پاساژی در اصفهان کارم را شروع کردم.
متهم ادامه داد: اسکیمر را روی دستگاه پز مغازه نصب کردم. هر مشتری که کارت می‌کشید، اسکیمر اطلاعات کارت او را کپی می‌کرد. رمز را هم خودم از مشتری می‌پرسیدم و گوشه‌ای یادداشت می‌کردم. پس از مدتی، درحالی‌که اطلاعات کارت 137 مشتری را به‌دست آورده بودم، مغازه را تعطیل کردم. سپس این اطلاعات را روی کارت‌های خام کپی کردم و کارتی مشابه کارت طعمه‌هایم تهیه کردم. بعد از آن از اصفهان راهی مشهد شدم و با ورود به صرافی‌ها، شروع به خالی کردن حساب طعمه‌هایم کردم. من در مدت کوتاهی با استفاده از کارت‌های جعلی حدود 360میلیون تومان ارز خریدم و قصد داشتم از همه 137 کارت جعلی که تهیه کرده بودم استفاده کنم که دستگیر شدم.
با اظهارات این مرد برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای شناسایی تمامی شاکیان آغاز شده است. در همین حال سردار بهمن امیری مقدم، رئیس پلیس خراسان رضوی با هشدار به شهروندان گفت: بهترین راه برای درامان ماندن از دام دزدان اسکیمری این است که هرگز رمز کارت عابربانکتان را به فروشنده نگویید و خودتان آن را وارد کنید و همچنین سعی کنید به‌صورت دوره‌ای رمز‌تان را تغییر دهید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این خبر ها را از دست ندهید:

آزار و اذیت وحشیانه زن جوان داخل لیموزین / لباس ناجور پوشیده بود و من تسلیم شیطان شدم

دردسر خراب شدن آسانسور برای عروس و داماد / آنها به شیوه عجیب به حجله شان درطبقه هفتم رفتند + فیلم عکس

آزار و اذیت وحشیانه زن جوان داخل لیموزین / لباس ناجور پوشیده بود و من تسلیم شیطان شدم

میهمانی شبانه مست شدم و سهیل مرا آزار و اذیت کرد

صاحبخانه نگاه های آلوده داشت ، وقتی شوهرم می رفت او به خانه ما می آمد

شوهرم 2 مرد را اجیر کرده بود تا مرا کتک بزنند اما آنها دست و پای مرا بستند و ...

رفتار وقیحانه داماد با نوعروس 20 ساله در شب جشن تولد

شکایت مادر از کثیف ترین پسر

انتقام وحشتناک پسر جوان از زن آرایشگر و دوست بیوه اش

عمل زشت با دو دختر در حمام

بازی فوتبال مردان با لباس زنانه + عکس

کدخبر: 224336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟