راز جنازه مرد مسافرکش در عمق چاه برملا شد

چهاردهم خرداد امسال مردی که با خودروی پرایدش مسافر جا‌به‌جا می‌کرد، از خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر زنجان خارج شد و دیگر بازنگشت. با طولانی شدن غیبت او خانواده‌اش شکایتی را مطرح کردند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و با دستور قاضی مظفری، دادستان استان زنجان تحقیقات پلیس جنایی برای یافتن مرد گمشده آغاز شد و مشخصات خودرویش در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت. با گذشت 40 روز از این ماجرا، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان زنجان موفق شدند خودروی پراید مرد گمشده را توقیف و راننده‌اش را بازداشت کنند. او مدعی شد این خودرو را در مهاباد از مردی به مبلغ سه میلیون تومان خریده و با آن کالای قاچاق حمل می‌کرده است.

با کشف این سرنخ، فروشنده خودروی سرقتی در مهاباد دستگیر شد. او در بازجویی به افسر تحقیق گفت: من در زندان با مردی زنجانی آشنا شدم و بعد از آزادی با هم در ارتباط بودیم. او خودروی پرایدی را نزد من آورد و آن را برایش فروختم و مبلغی هم بابت این کار از او گرفتم.

با اعتراف‌های او، مرد سارق شناسایی و چند روز بعد دستگیر شد.

متهم به ماموران گفت: من و دو نفر از دوستانم از راننده پراید خواستیم ما را دربست به شهر خدابنده منتقل کند. بر سر پرداخت کرایه با او درگیر شدیم که همدستانم راننده را با ضربه‌های چاقو کشتند و جسدش را در روستای متروکه‌ای در جاده بیجار در یک چاه دفن کردند. من فقط در سرقت با آن دو همراه شدم.

همزمان با اعتراف این مرد، کارآگاهان جنایی همراه تیم بررسی صحنه جرم در محل مورد نظر حاضر و متوجه شدند عمق چاه هشت متر بوده و عاملان جنایت دو متر روی جسد خاک ریخته‌اند تا کسی آن را پیدا نکند. ماموران به کمک آتش‌نشانان، جسد راننده را از زیر خروارها خاک و از دل چاه خارج کردند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد او براثر ضربه‌هایی که به سینه، پلو و گردنش اصابت کرده، به قتل رسیده است. پس از هماهنگی قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. در این مرحله جست‌وجو‌ها برای دستگیری دو همدست متهم ادامه داشت تا این‌که پس از چهار ماه مخفیگاهشان در اطراف زنجان شناسایی شد و هردویشان در عملیات جداگانه‌ای دستگیر و بازجویی شدند. یکی از آنها گفت چند ضربه به وی وارد کرده و دیگر همدستش هم فقط در سرقت نقش داشته است. دیگر همدستشان نیز که چند ماهی است بازداشت بوده، ضربه‌ای با چاقو به شاهرگ راننده زده است و این جنایت را فقط به قصد سرقت انجام داده‌اند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس‌پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: با اعتراف‌های این دو نفر، دیگر همدستشان هم در مواجهه حضوری با آنها، اعتراف کرد که او هم ضربه‌هایی به راننده وارد کرده است.

متهمان دیروز صحنه جنایت را بازسازی کرده و روانه زندان شدند.

وی با هشدار به رانندگان، از آنها خواست اگر قصد جا به جایی مسافران را به طور دربست دارند، از انتقال آنها به مکان‌های دوردست حتی با وعده دریافت پول بیشتر خودداری کنند. همچنین اگر قصد انتقال مسافران به خارج از شهر را دارند، موضوع را با اعضای خانواده‌شان اطلاع دهند. در صورتی که به رفتار مسافران مشکوک شدند، پلیس را در جریان قراردهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

اخبار زیر را از دست ندهید:

سرباز در خانه اش خود را حلق آویز کرد + عکس

کار زشت و وقیحانه داماد و ساقدوش عروس در شب جشن عروسی/ سوسن دوست صمیمی من بود اما...

دختر وقتی از پنجره اتاق خواب را نگاه کرد پدر و مادرش را در وضعیت هولناکی دید / جزئیات یک واقعه تلخ

عکس های تصادف زمینی دو هواپیما در فرودگاه امام

تینا آخوندتبار در رینگ بوکس و حضور در استادیوم با لباس پسرانه! +عکس

بازیگر ایرانی که زن و بچه ندارد و ماهی یک میلیون تومان حقوق میگیرد! +عکس

سفرنامه خواندنی زن و شوهر سینمایی ایران در چین+ تصاویر

 

کدخبر: 225579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟