بابا جون روز آتش نشان مبارک+عکس

تجلیل وزیر بهداشت از جان بر کفانی که بر قلب آتش می زنند تا جان های سوخته را آرام بخشند

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفتم مهر "روز ایمنی و آتش نشانی" ضمن تبریک و تجلیل از خدمات و جانفشانی های آتش نشانان و به تعبیر خود "ققنوس های ملکوتی" تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی نقش بسزائی در کاستن از هزینه های فراوان درمان و سوختن سرمایه های مالی و معنوی دارد.

به گزارش پایگاه خبری 125، متن این پیام به شرح زیر است:

درود بر شما آتش نشانان جان بر کف، شما که بر قلب آتش می زنید تا جان های سوخته را آرام بخشید و چشمان گریان و هراسان از لهیب و شعله های آتش را به ساحل امن و نجات رسانید و چه بسا از خیل شما بزرگواران غیور که در این راه چون ققنوس بر آمده از خاکستر و آتش، حیات جاوید را تجسم بخشیدند.

هفتم مهر "روز ایمنی و آتش نشانی" فرصتی است که ضمن تجلیل از شما عزیزان، یک بار دیگر تاکید کنیم لازم است مخاطرات و آسیب های حاصل از سوختگی را جدی گرفته و در این مورد تدبیری بیندیشیم. این هم عزمی ملی می طلبد زیرا سوختگی تا پایان عمر فرد، تاثیراتی نامطلوب بر کیفیت زندگی او و خانواده و جامعه دارد.

ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی نقش بسزائی در کاستن از هزینه های فراوان درمان و سوختن سرمایه های مالی و معنوی دارد. گر چه برای نظام سلامت، درمان، توانمندسازی و حمایت روحی بیماران سوختگی یک وظیفه است ولی باید بیاموزیم که پیشگیری و اطفاء به موقع آتش از همه این زنجیره مهمتر و حیاتی تر است.

ضمن تبریک هفتم مهر به فعالان حوزه ایمنی و پیشگیری و آتشنشانان دلیر، امیدوارم کانون گرم خانواده هموطنان عزیز از هر گزندی محفوظ باشد و از خداوند متعال برای تمامی بیماران، شفای عاجل و برای شهدای آتش نشان، فردوس برین خواستارم.

پیام تبریک خانم دکتر معصومه آباد، "رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران" به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی

 

هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی را به همکاران عزیز و فداکار حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی تبریک عرض نموده، سعادت وسلامت شما ناجیان آسمانی را از باریتعالی مسئلت دارم. امید است گرامیداشت روز آتش نشان بهانه ای باشد برای تجلیل از آنان که در میان شعله های آتش، پیام آور ایستادن و سرخ زیستن هستند و به پاس فداکاری های امید عباسی ها، علی قانع ها، سمیعی ها، نظری ها و همه عزیزانی که آتش خدمت به خلق در وجودشان زبانه کشیده است تا آتش سوزان حوادث را در زندگی ما خاموش کنند قیام نماییم و فاتحه ای نثار شادی روحشان بفرستیم.

 

برنامه های سازمان آتش نشانی تهران برای گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی

در راستای گرامیداشت هفتم مهر(روز ملی ایمنی و آتش نشانی) سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای پاسداشت این روز بزرگ برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، محمد دهمندی معاون اجتماعی فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: این سازمان برنامه های ویژه ای به مناسبت گرامیداشت مقام آتش نشان در روز هفتم مهرماه در نظر دارد که پس از برگزاری جلسات متعدد در ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت 7 مهر به تفکیک معاونت ها و حوزه های مختلف سازمان تعیین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی فرهنگی به عنوان هماهنگ کننده برنامه های مختلف پیش بینی شده، اقدامات خود را به شرح زیر به مرحله اجرا درآورده است:

رونمایی از 35 فیلم مستند و دو جلد کتاب شهدای سازمان آتش نشانی تهران.

رونمایی از کتاب تاریخچه سازمان، کتاب کودک و آلبوم عکس مربوط به سیر تاریخی سازمان آتش نشانی تهران.

هماهنگی برای حضور مدیران و کارشناسان سازمان آتش نشانی در برنامه های عمومی و آموزشی سیمای جمهوری اسلامی.

هماهنگی با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پخش انیمیشن های آموزشی تولیدی سازمان آتش نشانی در هفته ایمنی و آتش نشانی.

برگزاری جشن روز آتش نشان در روزهای هفتم و هشتم مهر با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و خانواده آتش نشانان در سالن همایش های برج میلاد.

برگزاری جشن ازدواج 108 آتش نشان جوان در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن در روز دهم مهر.

فعالیت گسترده آتش نشانان داوطلب با هدف ارائه آموزش های شهروندی با موضوع ایمنی در سطح مراکز آموزشی، مهدهای کودک و سراهای محله همراه با توزیع اقلام فرهنگی و آموزشی در میان شهروندان.

برپایی نمایشگاه های آموزش شهروندی در مجاورت چندین ایستگاه آتش نشانی که پس از پایان برگزاری نمایشگاه ها با ارزیابی پارامترهای مختلف، از مسئولان برگزار کننده نمایشگاه های برتر تقدیر می شود.

برگزاری مراسم تجدید میثاق آتش نشانان با آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای سازمان آتش نشانی در روز سه شنبه ششم مهر.

حضور مدیران و کارکنان سازمان آتش نشانی تهران در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه روز نهم مهر.

صعود گروه کوهنوردی آتش نشانان داوطلب به ارتفاعات البرز مرکزی به مناسبت 7 مهر(روز آتش نشان).

برگزاری رژه موتور سواران آتش نشان داوطلب فدراسیون موتور سواری در روز نهم مهر از ایستگاه 49 آتش نشانی تا مجموعه ورزشی آزادی.

asli 22

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

اخبار زیر را از دست ندهید:

سرباز در خانه اش خود را حلق آویز کرد + عکس

کار زشت و وقیحانه داماد و ساقدوش عروس در شب جشن عروسی/ سوسن دوست صمیمی من بود اما...

دختر وقتی از پنجره اتاق خواب را نگاه کرد پدر و مادرش را در وضعیت هولناکی دید / جزئیات یک واقعه تلخ

فیلم جستجو برای یافتن سرنخی از ناپدید شدن کودک 21 ماهه + عکس

اعتراض به بازیگر مشهور زن ایرانی بخاطر مجرد ماندن در 43 سالگی و واکنش وی

همسر بازیگر معروف ایرانی عکس جدیدش را با لب های خونی انتشار داد! +عکس

فیلم سیکاریو؛ یک زن خشن در جنگل خشونت مردانه +فیلم

 

کدخبر: 225606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟