4 سال زندان به خاطر مزاحمت برادر به یک دختر افغان /  دادگاه تهران 2 پسر ورامینی را آزاد کرد

به گزارش رکنا، شامگاه بیست و هفتم مهرماه سال 91 امیر 27ساله که تبعه افغانستان بود و از سالها قبل همراه خانواده اش برای کار به ایران آمده بود در قلعه سین پیشوا ورامین به طرز مشکوکی کشته شد. دوست امیر که بالای سر او رسیده بود به پلیس گفت: آخر شب بود که یکی از هم محله های با من تماس گرفت و گفت با بدن نیمه جان امیر در خیابان روبه رو شده است. من بلافاصله خودم را به آنجا رساندم . امیر چاقو خورده و نیمه جان بود و قبل از رسیدن اورژانس جان سپرد.

تلاش پلیس برای افشای راز کشته شدن مرد افغان آغاز شده بود که ماموران دریافتند دو پسر جوان به نام های مهدی و حسن از مدتها قبل با اتباع افغان منطقه پیشوا درگیر بوده و بارها با آنها کتک کاری کرده بودند.

با افشای این ماجرا مهدی و حسن بازداشت شدند.

مهدی گفت: قبول دارم من و دوستم از اتباع افغان کینه به دل داشتیم و بارها با آنها دعوا کرده بودیم اما از نحوه کشته شدن امیر بی اطلاع هستیم.

وی توضیح داد: یکسال قبل همراه حسن و برادر کوچکم روح الله در خیابان قدم می زدیم که چند پسر افغان به ما حمله کردند. آنها مدعی بودند برادرم برای یک دختر افغان مزاحمت ایجاد کرده است. آنها بی رحمانه ما را کتک زدند و گریختند. از آن روز به بعد با دوستم حسن قرار گذاشتیم هر کجا که با یک افغان روبه رو شدیم از او انتقام بگیریم و او را کتک بزنیم. اما ما در این ماجرا دستی نداشتیم.

حسن نیز ادعای بی گناهی اش را مطرح کرد ولی با این وجود مهدی و حسن دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبدالهی و با حضور دو قاضی مستشار پای یمز محاکمه ایستادند.

در این جلسه دو متهم بار دیگر خود را بی گناه خواندند و چون مدرکی علیه آنها به دست نیامده بود قضات دادگاه حکم تبرئه آنها را صادر کردند.

بنا به این گزارش، با توجه به اینکه با گذشت 4 سال از جنایت عامل اصلی قتل امیر هنوز پیدا نشده است قضات دادگاه حکم دادند تا دیه مرد افغان از صندوق بیت المال به خانواده اش پرداخت شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 226014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیره خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟