رفتار زشت دو جوان برای بی آبرو کردن دو زن جوان در رشت

سرهنگ "محمدخانی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت : در پی ارجاع دو فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی دو خانم جوان 24 و 26 ساله ، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنان در اینستاگرام ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان انتشار تصاویر خصوصی شکات در شبکه اجتماعی مبتنی برموبایل نسخه خارجی ، که دو نفر مرد 28 و 31 ساله اهل و ساکن رشت و صومعه سرا بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت : با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار تصاویر خصوصی شکات پرونده در اینستاگرام قصد هتک حیثیت نمودن آنها را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند، تصریح کرد: طبق ماده 17 فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد ، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست ، در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی شان را جدی بگیرند ، در ارتباط ، انتشار و اشتراک تقوای رسانه ای را رعایت کنند ، در انتخاب گزینه های ایرانی شک نکنند ، امروزه جایگزین های خوبی برای انواع رسانه های اجتماعی توسط جوانان خوش فکر کشورمان طراحی و اجرا شده که هم نیاز کاربران را به خوبی برطرف می کند و هم خیال کاربران از امنیت و سلامت اخلاقی این شبکه ها راحت تر است ، برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند همانطور که در فضای حقیقی این کار را انجام می دهند و حتی بیشتر ! و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

این خبر ها را از دست ندهید:

 

امام رضا(ع) دزد را شرمنده کرد

وقتی مرد غریبه وارد خانه ام شد، پلیس سر رسید

مرجان از ارتباط شوم با شوهرم گفت و من خشکم زد / نمی دانم شوهر مرجان چه بلایی سر همسرم آورده است + عکس

رفتار زشت دو جوان برای بی آبرو کردن دو زن جوان در رشت

مار دو سر در حیاط یک دانشگاه به دام افتاد + عکس

فیلم دیوانه بازی یک راننده وانت که پس از برخورد با چند خودرو دستگیر شد

مرد جوان مرا پشت شمشادهای پارک برد و هر کاری خواست انجام داد

زاغی که جان یک خانواده را نجات داد! + تصاویر

عاشقان حسینی پیکر آتشنشان فداکار تهرانی را تشییع کردند + عکس

وقتی خواهرم با پشنهاد زشتم مخالفت کرد، او را در اتاق خواب خفه کردم

داماد با چاقو پدرزنش را در مشهد کشت

کامران مرا به خانه مجردی اش برد / منیژه در یک اتاق زندانی بود و ... + عکس

 

 

 

 

اولین سلفی سحر قریشی بعد از پس گرفتن صفحه اش از سعودی ها! +عکس

بهاره رهنما در یک سالگی کافه اش در ایام محرم چه کرد؟! + عکس

عکسی جالب از دو سالگی نرگس محمدی!

تیپ جالب بازیگر زن مشهور در سوریه! + تصاویر

عکسی جالب از دو سالگی نرگس محمدی!

 

کدخبر: 226708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟