اعلان قرمز علیه محمودرضا خاوری همچنان معتبر است

"سردار رضوانی" رئیس اینترپل ناجا در واکنش به انتشار خبر برداشته شدن اعلان قرمز محمودرضا خاوری در فضای مجازی اعلام داشت برداشته شدن اعلان قرمز نامبرده از سایت عمومی سازمان اینترپل به معنای حذف اعلان قرمز نامبرده نمی باشد.

وی افزود: صدور اعلان قرمز علیه افراد فراری تحت پیگرد به خارج از کشور به درخواست مرجع قضایی و به استناد مستندات و مدارک قضایی و پس از طی شدن فرآیندی توسط سازمان اینترپل و به منظور ردیابی و شناسایی محل اختفای متهمان صادر می شود که این اعلان می تواند مبنایی برای دستگیری، بازداشت و سپس استرداد متهمان قرار گیرد.

رئیس اینترپل ناجا گفت: همانطور که از اسم اعلان پیداست این بخشنامه یک نوع NOTICE و آگهی است که در ابتدا با هدف ردیابی و شناسایی محل اختفای متهمان صادر می شود. بنابراین، سازمان اینترپل به عنوان یک سازمان هماهنگ کننده بین پلیس کشورها در ابتدا RED NOTICE را بنا به درخواست کشور درخواست کننده در وب سایت عمومی و وب سایت محرمانه قرار می دهد. سایت عمومی در فضای مجازی و به صورت اینترنتی در دسترس تمامی افراد است اما سایت محرمانه صرفا در اختیار پلیس کشورهای جهان می باشد.

سردار رضوانی در ادامه تصریح کرد: در خصوص متهم فراری(محمودرضا خاوری) اعلان قرمز این فرد پس از اقدامات فنی و تخصصی صادر شد و در هر دو سایت سازمان اینترپل قرار گرفت و بالاخره این متهم در کشور کانادا شناسایی و آدرس محل اختفای وی در آنجا مشخص شد که فیمابین پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس کانادا نیز مکاتبات بسیاری انجام پذیرفته و جلسات متعددی بین مقامات اینترپل تهران و اینترپل اتاوا برگزار شده است.

رئیس اینترپل ناجا با بیان این که در خصوص این پرونده وظایف پلیسی به طور کامل انجام پذیرفته است اظهار داشت: پس از مشخص شدن محل اختفای نامبرده سازمان اینترپل اعلان قرمز او را از سایت عمومی خود برداشته است ولی اعلان قرمز او در سایت محرمانه معتبر و در دسترس پلیس کشورها قرار دارد. حال به دلیل این که در فضای مجازی شبهاتی در خصوص حذف اعلان قرمز نامبرده ایجاد شده است تصویری از اعلان قرمز نامبرده را که تا سال 2022 اعتبار دارد و پس از آن نیز قابل تمدید است، در پورتال پلیس قرار می گیرد تا شبهات مردم عزیز در این خصوص رفع شود.

سردار رضوانی در پایان گفت: بنا به درخواست مقامات قضایی و اینترپل تهران، اعلان های قرمز بسیاری برای افراد تحت تعقیب صادر شده که در حال حاضر تمام آنها قابل دسترسی برای عموم نیست(ولی همچنان در سایت تخصصی و محرمانه سازمان اینترپل که قابل دسترسی برای پلیس کشورهای عضو می باشد) اعتبار داشته و قابلیت اجرایی دارد (هم اکنون تعداد 10 مورد از این اعلان ها برای عموم امکان دسترسی وجود دارد) و در مورد متهم نامبرده نیز وضع به همین منوال است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

 

عمل زشت پسر 13 ساله با نوعروس جوان

سر خاله ام خودش را در دلم جا کرده بود و مرا از شوهرم دور می کرد تا اینکه ...

فرار ماجراجویانه دختر 14 ساله از خلوتگاه 2 پسر آزارگر / مرد بقال به من پناه داد

تصادف مرگبار مرد ایرانی با خودروی لوکسش در ترکیه + عکس

داماد پس از حجله چهره بدون آرایش عروس را دید و طلاقش داد+عکس عروس قبل و بعد از آرایش

 

عکس های جدید پریناز ایزدیار به همراه دوستانش در کنار ساحل! +عکس

بازیگر مشهور سریال پایتخت: برای پدرم دعا کنید+اینستاپست

ثروتمندترین بازیگر جهان به جای این شخصیت صحبت خواهد کرد! +عکس

 

کدخبر: 226904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟