نفوذ باند هکرها به اطلاعات بانکی 4 هزار و 200 ایرانی

سردار کیومرث عزیزی گفت:‌ چند ماهی پیش شخصی با مراجعه به پلیس فتا استان اعلام داشت که مبلغ 7 میلیون و 600 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشته شده است.

وی اضافه کرد:بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا بررسی موضوع را آغاز کردند و در بررسی های تخصصی انجام شده از فعالیت های بانکی این فرد طی چند مرحله مشخص شد که چندی پیش وی پیامکی را با مضمون برنده شدن شمش طلا در قرعه کشی یکی از اپراتورهای همراه کشور دریافت می کند.

سردار عزیزی ادامه داد:‌با مراجعه این فرد به سایت اینترنتی، از وی درخواست می شود مبلغی بسیار ناچیز را به حساب اپراتور واریز کند و اطلاعات خود را نیز برای دریافت جایزه تکمیل نماید.

این مقام انتظامی استان مرکزی افزود:‌ بعد از گذشت چندین هفته از این موضوع، ضمن اینکه این فرد جایزه ای دریافت نمی کند، مبلغی نیز از حساب بانکی اش برداشت می شود .

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌در بررسی های تخصصی که از سوی کارشناسان پلیس فتا شروع شده بود، مشخص شد سایتی که به عنوان سایت قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه راه اندازی شده و شاکی به آن مراجعه نموده توسط متهمان طراحی و جعلی بوده و از آن برای هدایت مالباخته به درگاه جعلی بانک استفاده شده و درنهایت متهمان به اطلاعات حساب و مشخصات ایشان دست می یافتند.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ تحقیقات کارشناسان پلیس فتا بر روی این پرونده با جدیت ادامه یافت و در مدت زمان رسیدگی به پرونده تعداد 20 سایت جعلی که بدین روش فعالیت می کردند، شناسایی شد.

سرکرده باند جعل سایت های اینترنتی، هکری سابقه دار بود/شناسایی و دستگیری اعضای باند در استان البرز و تهران بزرگ

سردار عزیزی خاطر نشان کرد:سرانجام تحقیقات تخصصی کارشناسان منجر به شناسایی عامل اصلی طراحی این سایت شد و مشخص شد که وی از هکرهایی سابقه داری است که در گذشته نیز توسط پلیس فتا دستگیر و مجددا بعد از آزادی به کمک چند نفر دیگر از دوستانش، اقدام به فعالیت مجرمانه در این زمینه کرده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: با ادامه تحقیقات، دو همدست دیگر وی نیز شناسایی شدند و محل فعالیت و سکونت آنها در یکی از شهرهای استان البرز و تهران بزرگ شناسایی شد.

سردار عزیزی اضافه کرد:‌ با هماهنگی دستگاه قضایی تیمی از ماموران انتظامی برای دستگیری اعضای این تیم به استان البرز و تهران بزرگ اعزام شدند و در دو مرحله، هر چهار متهم پرونده دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال شدند.

طراحی 20 سایت فیشینگ برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران اینترنتی

وی افزود: در بازجویی های انجام شده از اعضای این باند مشخص شد که از آبان ماه سال گذشته این افراد اقدام به طراحی و راه اندازی 20 سایت جعلی بانکی نموده اند.

سردار عزیزی به اعترافات متهمان دستگیر شده اشاره داشت وگفت:‌ اعضای این باند در گفته های خود معترف شدند که برای هدایت و تشویق افراد برای مراجعه به سایت های جعلی طراحی شده، از سامانه های پیامکی استفاده کرده و عنوان می داشتند که شماره همراه کاربران در قرعه کشی اپراتور برنده شده است و جوایز بسیار نفیسی نیز به آنان تعلق می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: اعضای این باند ‌در مدت فعالیت شان موفق می شوند اطلاعات حساب چهار هزار و 200 کاربر را در سطح کشور سرقت نمایند که در این مدت تنها از تعدادی از این اطلاعات حساب استفاده کرده و مبلغ یک میلیارد ریال نیز به صورت غیرمجاز برداشت می کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از ادامه تحقیقات تکمیلی بر روی این پرونده خبر داد و گفت: کلیه افرادی که بدین روش از آنان کلاهبرداری شده است می توانند برای بررسی پرونده خود با شماره تلفن 0862184068 پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تماس بگیرند.

هشدار به شهروندان!

سایت های فیشینگ سایت هایی هستند که افراد کلاهبردار طراحی کرده و درآن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می کنند، در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد، برای مجرم ارسال می شود.

هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایت های فیشینگ نباشید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن می باشد و جهت ارسال اطلاعات است، استفاده می کنند که در ابتدای نوار آدرس عبارت HTTPS می باشد، در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

فیلم گفتگو با قاتل / وقتی زن اولم گفت که با دوست صمیمی ام ارتباط پنهانی دارد ، فقط به انتقام فکر می کردم +عکس

مرد اردبیلی زنش را داخل خودرو کشت و خودکشی کرد+عکس

طاهر به بهانه ای شب را به خانه بازگشت ، بلافاصله به خانه آمدم و او را با خواهرزاده بیوه ام دیدم

نازیلا با وسوسه های شیطانی مرا در غیاب شوهرش به خانه اش می برد و ...

دختر 16 ساله نوزاد ناخواسته اش را کشت + عکس

تلاش خلبان و مهمانداران در پیوند دست یک کودک نتیجه داد / خلبان تخت گاز از اهواز تا شیراز پرواز کرد + عکس

حادثه دلخراش برای بازیگر ایرانی / 46 بخیه روی سر آقای بازیگر! +عکس و شرح حادثه

سلفی خاص بازیگر زن و مرد ایرانی لب ساحل! +عکس

ماجرای ازدواج مجری مشهور ایرانی با رییس شرکتش/ از شیمی درمانی تا اشک شوق هنگام پیشنهاد ازدواج +عکس

 

کدخبر: 227229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟