درخواست قطع دست برای دزد جوان/ متهم زبان باز کرد

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از خرداد ماه سال 94 به دنبال شش فقره سرقت مشابه از خانه هایی در شمال تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می داد سارق یا سارقان از طریق بالکن وارد خانه شده و پول و طلاها را دزدیده اند. پلیس با ردیابی یک مجرم سابقه دار به نام غلام به نخستین سرنخ رسید و از طریق شنود مکالمات تلفنی وی یک پسر 27ساله به نام امیر را در خانه اش در شرق تهران ردیابی و بازداشت کرد.

امیر که به "هدایت" معروف است به شرکت در سرقت از شش خانه و با همدستی 3نفر از دوستانش و در قالب یک شبکه با سرکردگی غلام اعتراف کرد. با اطلاعاتی که امیر به پلیس داد سه همدست وی نیز بازداشت شدند اما تلاش پلیس برای ردیابی سرکرده این شبکه سرقت بی نتیجه ماند.

با توجه به تعدد جرم و اینکه در هر کدام از سرقتها ،مبلغ میلیونی طلا و جواهرات سرقت شده بود دادستان برای امیر درخواست اجرای حد را مطرح کرد و در حالی که سه متهم دیگر با قرار قانونی آزاد شده بودند پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که روز چهارشنبه 28 مهرماه به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار تشکیل شد نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: با توجه به نظر دادستان برای امیر درخواست قطع دست و برای سه متهم دیگر تقاضای تعیین مجازات دارم.

سپس شاکیان یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند.

نخستین شاکی که خرداد ماه سال 94 به خانه اش دستبر زده شده بود استاد دانشگاه شهید بهشتی بود. وی گفت: دزدان علاوه بر سرقت پول و طلاها لپ تاپم را که حاوی همه اطلاعات و مقاله هایم بود با خود بردند و همین موضوع باعث شد تا به دردسر بی افتم. همسرم که قرار بود تیرماه تحت عمل سزارین قرار بگیرد به خاطر شوک ناشی از این ماجرا چندین روز در بیمارستان بستری بود و فرزندم زودتر از موعد به دنیا آمد.ولی من فقط تقاضای برگشت اموالم را دارم و تقاضای قطع ید ندارم.

دومین شاکی گفت: از خانه ام 50 میلیون تومان طلا و جواهرات همسرم سرقت شد اما وقتی پلیس مالخر را که صاحب یک طلافروشی در سبزه میدان تهران بود شناسایی کرد و متهم، من و همسرم را پشت ویترین مغازه اش برد و خواست تا به جای 280 گرم طلایی که از همسرم سرقت شده از ویترین مغازه اش طلا برداریم. ما 280 گرم طلا گرفتیم و اعلام رضایت کردیم اما ارزش طلا و جواهراتی که از همسرم سرقت شده بود نزدیک به 50 میلیون تومان بوده است.

دو شاکی دیگر نیز گفتند که از خانه شان بیش از 50 میلیون تومان طلا و جواهرات سرقت شده است.

سپس امیر در جایگاه ویژه ایستاد و منکر شرکت در سرقتها شد. وی گفت: قبول دارم در جریان سرقتها حضور داشتم اما من فقط مراقب اوضاع و احوال بودم و غلام خودش به تنهایی و از طریق بالکن وارد خانه ها می شد. او بعد از سرقتها مبلغی را به عنوان دستمزد به من و دوستانم می داد.ولی حالا او فراری است و من هیچ نشانی از او ندارم. فقط در یکی از سرقتها غلام 280 گرم طلا به من داد تا آن را به مرد طلافروش در سبزه میدان بدهم. من هم طلاها را به او دادم و قرار شد تا چند روز بعد پول آن را با هم حساب کنند.

سپس سه متهم دیگر یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و گفتند به عنوان مراقب در محل حضور داشته اند ودر عوض 5میلیون تومان پول گرفته بودند ولی سرقتها را غلام و امیر انجام می دادند.

به دنبال اظهارات این سه متهم ،قضات دادگاه امیر را به راستگویی و افشای حقیقت دعوت کردند. امیر که تحت تاثیر حرف های آنها قرار گرفته بود گفت می خواهد حقیقت را بگوید. او گفت: من به دروغ گفتم که در هیچ یک از سرقتها وارد خانه نمی شدم. چون می دانستم دادستان تقاضای قطع دست را برایم مطرح کرده به دروغ جرمم را گردن غلام که حالا فراری است انداختم. اما می خواهم حقیقت را بگویم. در یکی از سرقتها من خودم به تنهایی و از بالکن وارد خانه شدم و پول و طلاها را دزدیم اما همه آنها را به غلام که سرکرده گروه بود تحویل دادم.

سپس وکیل مدافع مالخر در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: موکلم از طلافروشان به نام در بازار تهران است و به همین خاطر هم در دادگاه حاضر نشده است. او طلاها را به قیمت روز از غلام خریده و تنها اشتباه او خرید طلاها بدون فاکتور خریده بوده است.

بنا به این گزارش، در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 227439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟