اغفال زنان در قم با اسکناس های روسی

سرهنگ"احمد کرمی"گفت :از ابتدای سال جاری چندین شکایت مبنی بر سرقت طلا و جواهرات از زنان سالخورده و بی سواد با شگرد پرداخت اسکناس های فاقد ارزش و روپل روسی، به پلیس آگاهی قم واصل شد که در این نوع از جرائم، متهمان بصورت دو یا سه نفره با خودرو پراید پس از شناسائی سوژه های خود آنها را به عنوان مسافر سوار می کردند .

وی گفت:در ادامه یکی از سرنشینان طوری وانمود می کرده که تبعه کشور ترکیه و یا بلغارستان است و قصد خرید مقداری طلا جهت استفاده در حرفه دندان سازی دارد اما فرصت مراجعه به بازار برای خرید طلا ندارد و در این لحظه راننده خودرو پیشنهاد خرید انگشتر خود به فرد مذکور داده و در قبال آن چند قطعه اسکناس خارجی که اکثراً روپل روسی فاقد ارزش بوده را دریافت و با خوشحالی خطاب به قربانی طوری وانمود می کرده که ارزش اسکناس های خارجی بسیار بیشتر از ارزش طلای واگذار شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود:سپس با اعمال فریبکارانه طمع شاکی را تحریک و نامبرده را ترغیب می کنند تا با تحویل طلاهای همراه خود اسکناس خارجی که چند برابر ارزش واقعی طلاهاست دریافت کند و با این شگرد اغلب طلا و اشیاء با ارزش وی را اخذ و با تحویل چند قطعه اسکناس فاقد ارزش مسافر را از خودرو پیاده می کردند.

وی افزود: مالباخته پس از مراجعه به صرافی به ارزش واقعی پول های اخذ شده واقف و متوجه سرقت می شده است.

سرهنگ کرمی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در دستور کار اکیپ ویژه ای از کارآگاهان اداره عملیات پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت:با تجمیع اخبار و اطلاعات بدست آمده و همکاری شاکیان سرانجام متهمان شناسایی و تصاویر به دست آمده از سارقان توسط مالباختگان شناسایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به سکونت متهمان در یکی از استان های همجوار، اکیپی با نیابت قضائی اعزام و مشخص شد سرکرده باند جهت ارتکاب سرقت به استان قم مراجعه و در مسافرخانه ای در اطراف حرم مطهر ساکن شده است که پس از شناسایی محل اختفاء، نامبرده 35 ساله دارای ده فقره سابقه کیفری در یک عملیات ضربتی به همراه همدستش 41 ساله دارای چهار فقره سابقه کیفری دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو از متهمان توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: در بازرسی از خودرو متهمان مقادیر زیادی اسکناس خارجی روبل روسی که بطور ماهرانه ای زیر صندلی راننده جاسازی شده بود به همراه یک عدد سیم چین که جهت بریدن النگوهای قربانیان جرایم بوده کشف و متهمان به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اعترافات این افراد با بیان اینکه تاکنون 13 شاکی در این رابطه شناسایی شده است، افزود: نهایتاً پرونده تکمیل شده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و متهمان نیز با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 227559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟