این موضوع را سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست علمی تخصصی "تاثیر فضای مجازی و جرائم آن بر امنیت و آرامش خانواده در استان اصفهان" که توسط اداره برآورد اجتماعی و افکارسنجی معاونت اجتماعی پلیس استان برگزار شد مطرح کرد.

وی گفت: حسن اعتماد زیاد کاربران فضای مجازی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط شهروندان هنگام استفاده از کارت‌های بانکی، اینترنت بانک، فناوری‌های جدید بانکداری و تجارت الکترونیک باعث شده برداشت‌های غیرمجاز به علت خطای انسانی و ناآشنایی کاربران به ابزارهای جدید رخ دهد.

او روند صعودی جرایم اخلاقی در فضای مجازی در سطح استان را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: در روند جرائم اینترنتی جرائم اخلاقی نیز یکی دیگر از جرائمی هستند که وقوع این جرم Crime نسبت به گذشته روند صعودی پیدا کرده است و دلیل آن را می‌توان در به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و عدم رعایت نکات ایمنی لازم در این شبکه‌ها و اشتراک گذاری محتواها دانست.

این مقام انتظامی در خصوص مهمترین علل موفقیت مجرمان سایبری گفت: آسان بودن ، گستردگی و در دسترس بودن فضای مجازی از جمله دلایل موفقیت مجرمان در این فضا به شمار می آید چرا که در حال حاضر دیگر نیازی به داشتن دانش فنی و تخصص زیادی نیست فقط کافی است کمی دانش با ابزارهای جدید آمیخته شده تا یک جرم سایبری رخ ‌دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: در حقیقت نمی‌توان مجرمان سایبری را موفق دانست بلکه سهل انگاری و حسن اعتماد بیش از حد کاربران و هم استانی‌ها است که زمینه وقوع جرائم سایبری را فراهم می کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه افزود: اگر کاربران عزیز کارهای خود را با کمی دقت و حساسیت بیشتر دنبال نمایند، جرائم سایبری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود قریب به اتفاق بسیاری از کلاهبرداری‌های رخ داده در فضای مجازی به علت سهل انگاری قربانیان بوده است.

سرهنگ مرتضوی با طرح این سوال که اگر کاربران نکات ایمنی را بیشتر رعایت نمایند به نظر شما مجرمان سایبری موفق خواهند بود؟ عنوان داشت: توصیه ما به کاربران اینترنت این است که به سایت‌های غیر‌مجاز و نا‌معتبر به هیچ عنوان مراجعه نکنند،اطلاعات دریافتی خود را از منابع معلوم و دارای مجوز دانلود نکرده، قبل از نصب هرگونه نرم‌افزار بر روی دستگاه خود، نسبت به دسترسی‌های ایجاد شده حساسیت داشته

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه استفاده از آنتی ویروس به روز و مناسب راهکاری مطمئن در جهت جلوگیری از ورود بدافزارها به سیستم است گفت: نکته دیگری لازم است به دارندگان گوشی های هوشمند توصیه کنیم این است که با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند نسبت به فعال سازی محدودیت تماس‌های بین المللی خود اقدام کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

رفت و آمدهای شرم آور شقایق 24 ساله به ویلا برای گرفتن فشار خون پیرمرد ثروتمند + عکس

اشتباه داروخانه جان پسر هشت ساله را گرفت + عکس

اقدام زشت با دختران شاگرد اول دبیرستان در کلاس مدرسه

تصادف شدید در مسیر درکه / موتور به وسط مینی بوس زد + فیلم و عکس

وقتی صیغه رییسم شدم دردسرهایم شروع شد

اقدام زشت مرد شرور شرق تهران با 2 همسلولی اش / او با نوچه هایش مرا به خلوتگاه می برد

 

عکس یادگاری بازیگر معروف ایرانی در کنار رهبران سیاسی جهان +عکس

دور همی پرتعداد بازیگران زن معروف ایرانی در باشگاه انقلاب به صرف کیک و چای! +عکس

بازیگر زن معروف ایرانی که در 17 سالگی نقش زن چهل ساله را بازی کرد! +عکس

کدخبر: 228374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟