مرد هزار چهره پس از 2 سال کلاهبرداری در سطح کشور دستگیر شد

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: این کلاهبردار سابقه دار، فعالیت های مجرمانه خود را از سال 1393 در استان اصفهان آغاز کرده و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان های فارس، بندرعباس، یزد، کرمان و مجددا در بندرعباس تکرار کرده است .

وی در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم، اظهارداشت: به دنبال وصول گزارشاتی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مبنی بر چندین فقره کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی ، اقدامات مستمر و شبانه روزی حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، پلیس Police آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فردآغاز شد.

وی گفت : با راهنمایی شکات و مالباختگان عکسی از وی تهیه و سپس هویت وی مشخص و معلوم گردید وی ساکن استان اصفهان که نیابت قضایی جهت دستگیری وی صادر اما مشخص گردید وی از آنجا به استان دیگری نقل و مکان نموده و از استان دیگر نیز به استان سومی منتقل که نهایتا مجددا در استان کرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار و پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت برای دستگیری این متهم انجام شده است.

وی افزود : این فرد کلاهبردار، 13 مهرماه سال جاری پس از ارسال نیابت قضایی از استان کرمان، در استان هرمزگان پس از انجام چندین مورد کلاهبرداری در یک روز و در حین مذاکره با طعمه جدید خود دستگیر شد.

این مقام قضائی ادامه داد: این فرد با جعل عناوین قضائی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضائی برخی از افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده های آنها، مبالغی رااز این افراد کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت های مجرمانه خود را تکرار می کرده است.

دادستان کرمان در ادامه با اشاره به 12 فقره سابقه کیفری این متهم، گفت: این فرد سوابقی از جمله کلاهبرداری، سرقت، سرقت Stealing به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع،جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در کارنامه خود دارد.

وی بابیان اینکه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم کارت متعلق به مالباختگان نیز کشف شده است، افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام، حساب های بانکی متهم مسدود ومتهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان Prison شده است.

این مقام قضائی تاکید کرد: هرگونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشکلات پرونده های قضائی صحت ندارد و این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره بر اساس قانون Law به پرونده ها و موارد مطروحه رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می کند، از این رو شایسته است که افراد به کلاهبرداران و افرادی که در صدد سوء استفاده هستند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت مرد نظافتچی با دختر 9 ساله

مهسا را دوست داشتم ولی از ارتباط کثیف با مادرش خسته شده بودم / مرجان دخترش را بیرون فرستاد و ... + عکس

پزشک تبریزی غذای نذری را از رستوران خریده بود / فیلم پزشک در رستوران لو داد / در غذا سیانور بوده است+ عکس و جزئیات پرونده

مرا از ارواح ترسانده بود / دختر 8 ساله با کودک ربا شب را تا صبح در پارک خوابید

اقدام هولناک زورگیران خشن با کودکان آبادانی+عکس

 

چهره بهت زده الناز شاکردوست در کنار گربه خانگی اش +عکس

عکس مدلینگ مریم معصومی بازیگر سریال همه چیز آنجاست +عکس

مجری زن مشهور ایرانی: از اول هم بچه مثبت بود +عکس

 

کدخبر: 228442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟