دختران و زنان جوان در دام داماد نامرئی / این مرد فیلم زشت می گرفت و ...

حجت الاسلام و المسلمین حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان ، با تأکید بر این نکته که مردم نباید به فضای حاکم و نیز اطلاعات درج شده در سایت های غیرمجاز همسریابی اعتماد کنند ، اظهار کرد: برخی کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد سوء خود سایت های همسریابی را مورد هدف قرار داده و با شگردها و ترفندهای زیرکانه با افراد مختلف به ویژه دختران جوان ارتباط احساسی و عاطفی برقرار کرده و از طریق این ارتباط فریب کارانه پول و اطلاعات هویتی اشخاص را مورد سرقت Stealing قرار داده و همین اطلاعات هویتی دزدی را در جرایم بعدی خود مورد استفاده قرار می دهند.

مظفری ضمن هشدار به خانواده ها در خصوص پیامدهای منفی و خطرناک اینگونه ارتباطات در فضاهای مجازی بویژه در سایت های غیرمجاز همسریابی افزود: در این سایت ها ممکن است افرادی با هویت های جعلی عضو شوند و با معرفی غیرواقعی خود بعنوان یک شخص موجّه و دارای وجهه اجتماعی و نیز ارائه ی اطلاعات نادرست ، افراد مختلف بویژه دختران جوان را فریب داده و پس از دریافت اطلاعات و مدارک آنان از جمله تصاویر و فیلم های شخصی نسبت به اخاذی و کلاهبرداری از قربانیان اقدام کنند.

مظفری دادستان مرکز استان زنجان نحوه ارتکاب جرم Crime افراد سودجو در سایت های همسریابی خاطر نشان کرد: در این سایت ها کلاهبرداران به بهانه ی ازدواج پس از ایجاد ارتباط عاطفی تدریجی و مبادله ی شماره تماس و پست الکترونیکی با ترفندهای مختلف بزه دیدگان را فریب داده و پس از حصول اعتماد و کاهش مقاومت طعمه مورد نظر خود از آنان به صورت ماهرانه درخواست پول ، جزئیات کارت اعتبار بانکی و حتی تصاویر و فیلم های شخصی را می کنند. این افراد پس از خاتمه پروسه ی کلاهبرداری در بسیاری از مواقع اقدام به خاموش کردن تلفن همراه خود کرده و به یکباره کلیه ارتباطات خود را با قربانی قطع می کنند.

مظفــری یــادآور شد: متأسفانه مشاهده می شود بعضاً کلاهبرداران با هویت های غیرواقعی و جعلی خود در سایت های همسریابی غیرمجاز ثبت نام کرده و پس از جلب اعتماد قربانیان با آنها قرار ملاقات گذاشته و در دیدارهای حضوری با حیله اقدام به کلاهبرداری کرده و یا به عنف پول و اطلاعات هویتی افراد را مورد سرقت قرار داده و از این طریق از طرف مقابل اخاذی می کنند.

مظفری دادستان مرکز زنجان ضمن تأکید بر این موضوع که خانواده ها و والدین می بایست به ارتباطات و فضای مجازی مورد استفاده فرزندان خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم نظارت داشته باشند ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر پرونده ای در دادسرای زنجان مفتوح و در حال رسیدگی است که در آن متأسفانه فردی کلاهبردار به هویت (الف.م.ف) در سایت همسریابی به بهانه ازدواج و با هویت جعلی (الف.ع.م) با یک دختر جوان آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی علاوه بر استفاده از سیم کارت و کارت های بانکی آنها به بهانه های مختلف اقدام به کلاهبرداری و اخذ چهل میلیون تومان از قربانی خود کرده است.

وی تصریح کرد: با بررسی های بیشتر مشخص شده است فرد کلاهبردار اخیرا به طور همزمان و با همین شگرد در سایت های همسریابی با چندین خانم به بهانه ی ازدواج در ارتباط بوده و از آنها نیز کلاهبرداری کرده است که در این خصوص پرونده برای تحقیقات بیشتر در حال رسیدگی است.

دادستان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه به فضای نامطمئن سایت های همسریابی اعتماد نکرده و به جدّ از ارائه و انتشار اطلاعات بویژه مدارک هویتی و تصاویر و فیلم های شخصی در فضاهای مجازی و سایت های همسریابی خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت مرد نظافتچی با دختر 9 ساله

مهسا را دوست داشتم ولی از ارتباط کثیف با مادرش خسته شده بودم / مرجان دخترش را بیرون فرستاد و ... + عکس

پزشک تبریزی غذای نذری را از رستوران خریده بود / فیلم پزشک در رستوران لو داد / در غذا سیانور بوده است+ عکس و جزئیات پرونده

مرا از ارواح ترسانده بود / دختر 8 ساله با کودک ربا شب را تا صبح در پارک خوابید

اقدام هولناک زورگیران خشن با کودکان آبادانی+عکس

اینترنت آدم‌های واقعی

 

چهره بهت زده الناز شاکردوست در کنار گربه خانگی اش +عکس

عکس مدلینگ مریم معصومی بازیگر سریال همه چیز آنجاست +عکس

مجری زن مشهور ایرانی: از اول هم بچه مثبت بود +عکس

 

کدخبر: 228468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟