عاقبت غم انگیز 2 برادر نوجوان که در کار فروش اجناس ضایعاتی بودند

آرش که نوجوانی 12 ساله است و به همراه برادرش به اتهام سرقت Stealing دستگیر شده گفت: من و برادر10 ساله ام به خاطر مشکلات خانواده و کمک به آنها تصمیم به کار کردن گرفتیم ولی بعد از مدتی به علت سن پایین موفق به پیدا کردن کار نشدیم تا اینکه به جمع کردن ضایعات و فروش آنها رو آوردیم.

یک چرخ گاری تهیه کرده و هر روز صبح زود ازخانه بیرون آمده و مشغول جمع کردن اجناس ضایعاتی اعم از پلاستیک و آهن آلات و... شده تا اینکه یک روز که در حال جمع کردن اجناس ضایعاتی بودیم با چند نفرجوان که آنها هم مشغول جمع کردن و خرید و فروش اجناس ضایعاتی بودند آشنا شدیم و از روی سادگی مشکلات خانوادگی خودمان را برای آنها تعریف کردیم.

دوستی ما با آن دو جوان هر روز بیشتر و بیشتر شد تا اینکه متوجه شدیم که آنها اهل کارهای خلاف ازجمله سرقت و خرید وفروش مواد مخدر Drugs هستند و به خاطر کسب درآمد بیشتر ما را تشویق به سرقت از منازل نیمه ساز و یا سرقت موتورسیکلت و جابجایی مواد مخدر کردند.

اولش برای ما سخت بود و قبول نمی کردیم که دست به دزدی بزنیم ولی با دیدن کارهای خلاف آن دو جوان ما هم با آنها همراه شدیم و گاهی اوقات وارد منازل نیمه ساز شده و اقدام به سرقت وسایلی از جمله سیم های برق و لوازم لوله کشی ساختمان می کردیم و آن را تحویل آنان داده و پول آن را می گرفتیم و چند بار هم به عنوان واسطه مقداری مواد مخدر را جابه جا کرده و تحویل افرادی ناشناس دادیم.

کارهای ما ادامه داشت تا اینکه امروز که در یک ساختمان نیمه ساز مشغول جمع کردن وسایل برقی آن بودیم ناگهان متوجه شدیم که ماموران بالای سرما هستند و ما را دستگیر و به کلانتری آوردند.

دستگیری باند سارقان منازل نیمه ساز

با اعترافات این دو کودک نوجوان، ماموران پلیس توانستند در دو عملیات جداگانه ظرف 48 ساعت اعضای یک باند شش نفره ای که اقدام به سرقت از منازل نیمه ساز و خرید و فروش مواد مخدر می کردند را شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مراجع قانونی دادند.

کودکان خیابانی در معرض خطر بزهکاری

سرهنگ" جهانگیر کریمی " معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نداشتن پدر وسرپرست بالای سر فرزندان و عدم نظارت و کنترل کافی از سوی مادر به علت مشغله کاری زیاد دربروز رفتارهای ناهنجاری آنان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: بچه ها از لحاظ ارتباطی افرادی بسیار ضعیف هستند ، روانشناسان معتقدند که ضعف در مهارت های ارتباطی یک نوع مهارت رفتاری آموخته شده است که ارتباط نزدیکی با الگوی تربیتی آنها دارد و نداشتن مهارتهای ارتباطی لازم ، قدر سازگاری با محیط و شرایط را از افراد سلب می کند و آمادگی بیشتری برای ارتکاب رفتار بزهکارانه یا بروز جرم Crime در آنها به وجود می آورد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه کودکان خیابانی در معرض خطر بزهکاری قرار دارند اظهار داشت: خانواده هایی که به دلیل طلاق و یا فوت یکی از زوجین و مشکلات دیگر دچار آشفتگی می شوند و فرزندان آنان به کار در خیابان رو می آورند بیشتر از هر کس دیگر در معرض خطر افتادن در دام باندهای تبهکار قرار داردند.

وی ورود کودکان خیابانی به چرخه بزهکاری را ناشی از آشفتگی خانوادگی، نفود سرپرست و عدم نظارت کافی والدین عنوان کرد و اظهار داشت: باید در این زمینه سازمان های حمایتی و تشکل های مردمی و خیریه ها وارد عمل شوند و از بزهکاری این گونه افراد جلوگیری نمایند، چرا که قطعاً ثواب و اجر نجات یک کودک و نوجوان از ورطه نابودی و بزهکاری بسیار بیشتر از هر ثوابی بوده چرا که با این کار یک جامعه را از مشکلات و ناهنجاری ها رها می سازد.

عدم وجود رابطه عاطفی بر فضای خانواده

کریمی ، کمبود و نارسایی در محبت و عدم برقراری ارتباط توام با آرامش و امنیت به علت مشغله های کاری مادر ونبود پدر را مورد اشاره قرار داد و گفت : این موضوع فضای روانی خانواده را فضای سرد و بی روح کرده که تمام وقت و هم و غم اعضاء صرف ارضاء نیازهای اساسی شده و به نیازهای عاطفی فرزندان توجهی نشده است.

وی افزود: به طورکلی می توان گفت وجود مهر و محبت در کانون خانواده ، تقویت ایمان و تایید ارزشهای اخلاقی و همچنین ایجاد روابط صمیمانه درخانواده ، کمک هایی است به نوجوان تا بتواند مشکلات خود را با خانواده در میان گذاشته و قدرت نه گفتن و رفتارهای جرأت مندانه را در برابر خواسته ها و پیشنهادات ناشایست دیگران داشته باشد.

سرهنگ کریمی گفت: در این خصوص توصیه می شود که خانواده ها یک نظارت غیر مستقیم به صورت مستمر و مداوم بر رفتارهای فرزندان داشته باشند، امکان سرگرمی و شرکت در کلاسهای ورزشی و فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان فراهم نمایند ،ارتباط عاطفی میان اعضای خانواده افزایش و تقویت یابد.

محیط مسکونی خانواده

این مقام انتظامی، یکی دیگراز عوامل بروز این مشکل را محیط مسکونی خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: اگر محیط مسکونی در منطقه ای باشد که بروز بزهکاری در آن فراوان است این موضوع در سوق دادن فرزندان به سمت جرم نقش بسزایی دارد که در این زمینه افراد باید به محیط سکونت خود توجه ویژه ای داشته باشند.

مشکلات اقتصادی

سرهنگ کریمی اظهار داشت: معمولاً خانواده های که دچار کمبود مالی هستند حضور سرپرست خانواده در خانه کمتر می شود و تماس فرزندان با وی به حداقل می رسد در چنین خانواده هایی پدر ساعت کمتری درخانه است و نتواند بر فرزندان خود نظارت نماید و همیشه در وضعیت خسته آنها را ملاقات کند و به علت فشار و خستگی نتواند رسیدگی کافی به آنها داشته باشد.

حاشیه نشینی و جرم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ، حاشیه نشینی را زمینه ساز بروز جرم و بزهکاری عنوان کرد و اظهار داشت: در برخی از محلات حاشیه نشین که نطفه های جرم در آن ریشه دوانده و محکم شده است ارتکاب سرقت های کوچک در میان نوجوانان رواج می یابد و این نوع محیط ها بهترین زمینه ساز تربیت سارقان آینده هستند که باید برای ساماندهی این گونه مکان ها برنامه ریزی اساسی صورت بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

بازیگر معروف سینما بدنام شد + عکس

نقشه شیطانی برای مربی زن یوگا / خواسته هایش شوم مرد جوان مرا به پرتگاه می برد

اقدام وحشیانه خواهر و برادر در اتاق خواب / خواستگار تحمل یک واقعیت را نداشت

نقشه پسر نجیب برای کارمند دختر شرکت / همسر سپهر فریاد زد: تو شوهر مرا قاپیدی و با او ارتباط داشتی!

اقدام زشت پسرخاله متاهل با دختر جوان بیهوش / گفت خاله ام مریض است آنجا رفتم و ...

حمله وحشیانه دو دختر نوجوان به پیرمرد 61 ساله (ویدئو رو نگاه کنید)

 

لحظه سلفی گرفتن پرستو صالحی با "برایان تریسی" کانادایی در تهران +عکس

لیندا کیانی، با تیپ خاص ورزشی اش در باشگاه انقلاب +عکس

مرحوم خسرو شکیبایی در کنار نیکی کریمی و پرویز پرستویی / عکسی که تا به حال ندیده اید!

 

کدخبر: 228533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟