پژمان و سولماز 15 سال پیش با هم ازدواج کردند. اما آنها بعد از گذشت 9 سال از زندگی مشترکشان با یکدیگر اختلاف پیدا کردند. این اختلاف در نهایت به قهری طولانی آن هم به اندازه 6 سال جدایی ختم شد. این زوج بعد از گذشت 6 سال قهر طولانیشان درنهایت به دادگاه خانواده رفتند تا مهر طلاق را در شناسنامه‌هایشان ثبت کنند.

زن جوان در این باره به قاضی Judge گفت: 15 سال پیش با پژمان ازدواج کردم، ولی از همان روزهای اول با هم اختلاف داشتیم و هیچ‌وقت نتوانستیم یک زندگی آرام را کنار هم تجربه کنیم. مرتب با هم جنگ می‌کردیم، تا این‌که در نهایت بعد از گذشت 9 سال یک شب بعد از درگیری شدیدی که با هم داشتیم پژمان از خانه رفت. او دیگر برنگشت و بعد از آن متوجه شدم که به خارج از کشور رفته است. تصور می‌کردم برگردد، ولی این‌طور نشد و ما 6 سال تمام از هم جدا بودیم. تا این‌که چند وقت پیش پژمان برگشت و گفت که می‌خواهد از من جدا شود. من هم قبول کردم، چون از این بلاتکلیفی و قهر طولانی

خسته شده‌ام.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من و سولماز تنها در شناسنامه‌هایمان با هم زن و شوهریم. 6 سال است که از هم بی‌خبریم و در کنار هم زندگی نمی‌کنیم. من هم تنها برای جدایی به ایران آمده‌ام و می‌خواهم برای همیشه از این زن جدا شوم.

در پایان نیز تلاش‌های قاضی برای منصرف کردن این زوج از طلاق بی‌نتیجه ماند و در نهایت حکم طلاق صادر شد.

تفاوت‌ها را بپذیرید

دکتر حسن عشایری، روانشناس می‌گوید: معمولا سال‌های ابتدایی ازدواج، ممکن است خیلی پرتنش شود. درصد زیادی از طلاق‎ها هم در همین سال‎ها اتفاق می‌‎افتد. علتش هم این است که در روزهای اول زندگی مشترک زوج‌ها در حال شناخت ویژگی‎ها و عادات یکدیگر هستند. حالا در این میان ممکن است که نتوانند، برخی از این ویژگی‌ها و عادات همدیگر را بپذیرند و با آن کنار بیایند. به همین دلیل از آنجا که شیوه حل مساله را نمی‌دانند، با یکدیگر به مشکل بر می‌خورند. در سال‎های اول ازدواج اغلب اختلافات بر سر ارزش‎ها، مشکلات مادی، ارتباط با خانواده‎ها و خویشاوندان ممکن است رخ دهد که گاهی اوقات حل آن برای زنان و مردان بسیار سخت و غیر قابل کنترل می‌شود. آنها تازه پس از ازدواج است که متوجه تفاوت در ارزش‎ها و عقاید خود می‌‎شوند و دیگر نمی‌‎توانند آن را نادیده بگیرند. بنابراین مرتب با هم درگیر می‌شوند و زندگی مشترکشان را با میدان جنگ اشتباه می‌گیرند. در صورتی که به نظر من زنان و مردان باید در مواجهه با این‌گونه اختلافات با همسر خود صحبت و سعی کنند علت اصلی این اختلافات را بیابند. معمولا شنونده فعال بودن و قضاوت Judgment نکردن درباره احساسات طرف مقابل می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و تا حد زیادی از مشکلات را بر طرف کند. اگر زن و مرد در زندگی مشترک به خصوص در سال‌های اول ازدواج احساس کنند که طرف مقابلشان به او و دلمشغولی‌هایش اهمیت می‌دهد می‌توانند با آرامش بیشتری با تفاوت‌ها و اختلافات کنار بیایند. در هر صورت زن و شوهر باید این موضوع را در نظر داشته باشند که هیچ کس دقیقا مطابق انتظارات و خواسته‌هایشان نیست، بنابراین پذیرش تفاوت‌های شخصی و اعتقادی کمک می‌کند که آرامش بیشتری را تجربه و ارتباط بهتری با همسرشان برقرارکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت داماد با خواهر زنش+ عکس

قاچاقچیان دوست خودشان را با اره برقی تکه تکه کردند+عکس

حضور روح یک زن در عکس یادگاری یتیم خانه+تصاویر

شب تولدم 19 سالگی ام در خانه فرزاد تمام هستی ام را از دست دادم

وقتی کسی در خانه نبود این مرد با دوست دخترش پنهانی به آنجا می رفتند +عکس

جزئیات گرفتار شدن هولناک 2 دختر دانشجو در سیلاب خرم آباد + عکس قربانیان

 

عروسک هایی که ندانسته می شکنند / روایت دخترانی که در سن کودکی باید به اتاق حجله بروند!+عکس و فیلم

پولدارترین چهره های زیر 30 سال دنیای سینما و موسیقی چه کسانی هستند؟ +عکس

جشن تولد 750 نفری خانم بازیگر در بهترین شب زندگی اش +عکس

 

کدخبر: 229451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟