لحظه های نجات دختر دانشجو توسط مرد فداکار و با غیرت در سیلاب خرم آباد + عکس

شامگاه دوشنبه 18 آبان، بارش سیل آسای باران درشهر خرم آباد واقع دراستان لرستان، دو دختر دانشجو را گرفتار سیلاب کرد.متأسفانه در این حادثه یکی از دانشجویان به نام فروزان مرادوند جان باخت و نسرین محمدی دانشجوی دیگر با فداکاری یک رهگذر و با سطح هشیاری پایین به بیمارستان عشایر خرم آباد انتقال یافت و به‌دلیل شرایط وخیم‌اش دربخش مراقبت های ویژه - آی سی یو- تحت مراقبت قرار گرفت. افشین مرادی، رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه لرستان دیروز گفت: «براساس آخرین پیگیری‌هایی که ریاست دانشگاه در گفت‌و‌گو با پزشکان بیمارستان درباره وضعیت خانم نسرین محمدی- دانشجوی اصفهانی دانشگاه- داشته است، خوشبختانه اعلام شد سطح هشیاری وی بالا آمده و حال عمومی‌اش در وضعیت ثبات قرار دارد اما در حال حاضر مشکل دخترجوان، ورود آب به داخل ریه‌اش است که به همین خاطر باید معالجه ادامه یابد.»

برخورد قاطع با متخلفان

محمد تقی شاکرمی، معاون رئیس کل دادگستری لرستان نیز با تسلیت به خانواده مرحومه فروزان مرادوند و جامعه دانشجویی با اعلام پیگیری قاطع قضایی استان نسبت به این پرونده گفت: «متأسفانه مسئولان استان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و این امر نیز در نظام اسلامی ما و جامعه شهرنشینی جدید جایگاهی ندارد.بنابراین وظیفه خود می‌دانیم با عوامل این حادثه قاطعانه برخورد کنیم. ضمن اینکه در استان از نبود سیستم مدیریت بحران منسجم رنج می‌بریم و خواستار هماهنگی مدیران استانی برای پیشگیری از چنین حوادثی هستیم.»

به جای فیلمبرداری، کمک کنید

سعید رازانی، دادستان مرکز استان لرستان هم درسخنانی گفت: «برخلاف برخی اخبار منتشره تلفات این حادثه تنها یک دختر دانشجو بوده که بررسی‌های دقیق‌تر درباره علت وقوع آن ادامه دارد. این دختر دانشجو در کنار خیابان، درتلاش برای سوار شدن به ماشین بود اما بر اثر بارندگی متوجه جوی عمیق و پرآب نشده و پس از افتادن در آن با توجه به شیب خیابان و شدت آب بسرعت به سمت پل Bridge آهنی کشیده و در نهایت متأسفانه غرق شده است.»وی با ابراز تأسف از حضور افراد تلفن همراه به دست در چنین حوادثی که با بی‌تفاوتی محض، فقط به فیلمبرداری یا عکاسی می‌پردازند، گفت: «امیدواریم برخی از هموطنان که چنین رفتاری در قبال رخداد‌ها و حوادث دارند با درک شرایط حساس وقوع حوادث ناگوار، به جای این رفتار منفعلانه در حد توان به کمک افراد حادثه دیده بشتابند.»

دختر دانشجو چگونه نجات یافت

در حالی که تعدادی از شاهدان حادثه غرق شدن دختران دانشجو مشغول فیلمبرداری بوده یا نسبت به موضوع بی‌توجه بودند، یک شهروند لرستانی با خطر انداختن جان خود، به درون کانال آب رفته و این دختر را که زیر پل فلزی گیر افتاده بود نجات داد. سید علی محمدی-مردفداکار- درباره لحظات سخت نجات گفت: «هنگام بارندگی از خیابان انقلاب به سمت سه راه الشتر حرکت می‌کردم که متوجه شدم فردی به کانال سقوط Fall کرده و در زیر پل فلزی گیر افتاده است. بلافاصله با دیدن این صحنه در حالی که آب کانال بین سه تا چهار متربالا آمده بود به سمت محل رفتم اما چیزی مشخص نبود. دوستان دختر دانشجو وحشتزده کمک می‌خواستند. بنابراین با اطلاعاتی که آنها دادند زیر پل آهنی رفتم و این دختر که یکی از پاهایش پیچ خورده و وسط پل آهنی گیر کرده بود را بیرون کشیدم. بعد هم سه دقیقه درهمان شرایط بحرانی به احیای او پرداختم. بنابراین با کمک یک خودروی عبوری او را چند متری بردیم اما نزدیک بیمارستان آنقدر ترافیک بود که مجبور شدم او را روی دوشم به بیمارستان برسانم. حالا هم خوشحالم که این دختر نجات پیدا کرده و حال عمومی‌اش خوب است.»

پدر و مادر دختر نجات یافته چه گفتند؟

پدر نسرین محمدی، دانشجوی اصفهانی حادثه‌دیده در سیلاب گفت: «دوشنبه شب حدود ساعت 8 از دانشگاه با من تماس گرفتند وخبردادند پای دخترم شکسته است. بعد هم از من خواستند خیلی سریع به خرم آباد برویم. بنابراین خیلی سریع حرکت کردیم و ساعت سه و نیم رسیدیم. هنگامی‌که به بیمارستان رفتیم متوجه حادثه شدیم.»مادر این دختر نیز گفت: «امیدوارم خدا به مرد فداکار که با ازخودگذشتگی و جوانمردی دخترمان را نجات داد خیردنیا وآخرت عنایت فرماید.حالا هم از شهردار و فرماندار و تمامی مسئولان می‌خواهیم برای پیشگیری ازچنین حوادث تلخ و ناگواری، به فکر چاره‌ای اساسی باشند.»

اعلام اسامی مقصرین سیلاب اخیر به دادسرا

‌استاندار لرستان نیز دیروز از اعلام اسامی مقصرین حادثه خبر داد و گفت: گزارش مربوط به مقصرین فوت دختر دانشجوی ایلامی به دادسرا ارجاع شد.هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بیان کرد: حواشی فوت دانشجوی ایلامی در سیلاب اخیر منفی و نگران‌کننده بود و اگر همان روز اول شهردار خرم‌آباد عذرخواهی می‌کرد شاید مردم لرستان به بی‌غیرتی محکوم نمی‌شدند.

در طول 25 سال گذشته چنین بارندگی در خرم‌آباد رخ نداده بود و سیلاب اخیر شرایطی به وجود آورد که همه مردم اذیت شدند.حتی آب بشدت وارد ساختمان استانداری می‌شد و من در ابتدا تصور کردم که ناودان‌ها به دلیل جمع شدن برگ‌ها مسدود شده‌اند اما معلوم شد که تگرگ‌های روی هم رفته باعث گرفتگی آنها شده است.استاندار لرستان یادآور شد: استان لرستان با توجه به شرایط و توپوگرافی‌اش سیل‌خیز است و خرم‌آباد نیز همین شرایط را داشته و هر چند که سابقه چنین بارشی در این شهر وجود ندارد.وی خاطرنشان کرد: اصل حادثه سیلاب در لرستان، فوت دانشجوی ایلامی و آسیب دیدن دانشجوی اصفهانی نگران‌کننده بود و ما هم داغدار این اتفاق ناگوار هستیم. من به عنوان استاندار لرستان بابت این قضیه عذرخواهی کردم و شهردار نیز باید همان روز اول این کار را می‌کرد. وی گفت: تلویزیون‌های بیگانه، فوت دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را رسانه‌ای کردند و برخی از افراد نیز به تجزیه و تحلیل پرداختند و مردم لرستان را بی‌غیرت خواندند. حال آنکه معتقدم شخصی که فیلم غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را در فضای مجازی پخش کرد باید از یک میلیون و 800 هزار نفر مردم استان عذرخواهی کند چراکه آنان را بی‌غیرت معرفی کرد. استاندار بیان کرد: مردم لرستان به حق که غیور و سلحشور هستند و حضور آنان در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعاست. اما پخش این فیلم در فضای مجازی باعث شد بیگانگان تفکر درستی از ما نداشته باشند. البته می‌توانستیم کاری کنیم که کاریکاتور برایمان درست نکنند و لرستانی‎ها را بی‌غیرت نخوانند. وی یادآور شد: در تاریخ، مردم لرستان باغیرت معرفی شدند و وقوع چنین اتفاقی و پخش فیلم در این باره، اتفاقی ناراحت‎کننده بود.درعین حال معتقدم با ساختن حواشی منفی، اوضاع بهتر نخواهد شد و موضوعات حل نمی‌شود.استاندار لرستان با اشاره به ساخت پل‌های موقت و غیرکارشناسی در 8 سال گذشته در استان، گفت: منشأ سیل گذشته میدان امام شهر خرم‌آباد در سال گذشته نیز همین پل‌های موقت بودند و در طی سال‌های گذشته 5 پل غیراصولی ساخته شد که به جای حل کردن مشکل ترافیک و مشکلاتی دیگر به استان اضافه کرد.وی ادامه داد: گزارش مقصرین آماده شد و تحویل دادسرا داده شده و با آنها برخورد خواهد شد.بازوند خطاب به شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: پل‌های موقت غیراصولی را نمی‌توان تخریب کرد ولی باید آنها را رفع نقص کنیم و امروز 2 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ابلاغ می‌شود و 2 میلیارد دیگر را از محل اعتبارات دیگر دستگاه‌های استان برای ساماندهی و رفع نقص این پل‌ها اختصاص دهید. ضمن اینکه درست نیست هر دستگاهی کم‌کاری خود را پای شهردار بگذارد و باید مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر را حل کرد و گناه آن را پای شهردار نگذارید.

شهردار: مقصر هستیم

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه ما در جریان سیلاب خرم‌آباد و غرق شدن دانشجوی ایلامی مقصر هستیم و باید در این خصوص بیشتر کار می‌کردیم گفت: در این دولت با کمک همه مسئولان و تلاش مضاعف آنها سعی شد که لرستان بسیار خوب دیده شود و این تلاش‌ها باعث شد خرم‌آباد به عنوان یکی از هشت شهر برتر گردشگری انتخاب شود. یحیی عیدی بیرانوند با اشاره به حادثه غرق شدن دانشجوی ایلامی در سیلاب اخیر خرم‌آباد اضافه کرد: از دوستان رسانه‌ای خواهش داریم به گونه‌ای عمل کنند تا زحمات و تلاش‌های مسئولان لرستانی زیرسؤال نرود و آبروی چند ساله استان ریخته نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

گفتگو با دختر 11 ساله که از اجرای حکم کور شدن شهر عمه اش ابراز رضایت می کند + عکس جدید

مامان منو کشتی دیگه نزن! / اعتراف تکان دهنده یک زن که شوهر و فرزندانش را قتل عام کرد + عکس متهم در بازپرسی

کاش راز شرم آور شکیلا را به پدرم می گفتم / نامادری ام وقتی پدرم می رفت به خانه دوستش می رفت و ...

لحظه های نجات دختر دانشجو توسط مرد فداکار و با غیرت در سیلاب خرم آباد + عکس

فیلم درگیری مسلحانه پنج فروشنده موادمخدر

پیدا شدن جمجمه عصر آهن در خیابان ظهیرالسلام تهران

فرزاد با دادن هدیه های گران قیمت، مرا بیشتر وابسته خودش می کرد تا اینکه ...

اعتراف تاز ه داماد به آزار و اذیت دوست زنش در باغ میوه حاشیه تهران

 

طلوع سیاره میمون‌ها / طغیان بوزینه های سرکش از نگاه کارگردان و بازیگران + فیلم

جشن تولد 61 سالگی کریس جنر مادر کیم کارداشیان به همراه معشوقه 35 ساله اش! +عکس

صحنه ای خاص از سحر قریشی در اکران فیلم آس و پاس +تصاویر

 

کدخبر: 229477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟