ارتش میانمارمسلمانان را به خاک و خون کشید

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش میانمار اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور از زمان در اختیار گرفتن کنترل ایالت راخین، حدود 70 نفر را طی یک ماه کشتند و گزارش رسانه ها درباره ویرانی گسترده این منطقه کذب است.

از زمان حملات خونبار به پست های مرزی پلیس Police در ماه اکتبر ایالت راخین، در شمال میانمار، تحت کنترل شدید نظامیان قرار گرفته است و به دنبال کشته شدن بیش از 30 نفر در حمله نظامیان، درگیری ها در روزهای اخیر تشدید شده است.

بنا بر گزارشی که دفتر ستاد مشترک ارتش میانمار روز دوشنبه منتشر کرد، در جستجو برای یافتن مهاجمان در حدفاصل ماه های اکتبر تا نوامبر (مهر-آبان،) 69 نفر از اعضای اقلیت روهینگیا کشته و 234 نفر بازداشت شدند.

در این گزارش به کشته شدن هفت نظامی و ده پلیس نیز اشاره شده است.

ارتش میانمار اطلاعات درباره عملیات نیروهای این کشور را در این منطقه به شدت تحت کنترل دارد و گزارش ها را درباره اینکه نظامیان میانمار اقدام به کشتار غیرنظامیان، تجاوز Rape به زنان و آتش زدن خانه‌ها می کنند، رد کرده است.

محدودیت های شدید در زمینه دسترسی به این منطقه، امکان اینکه خبرنگاران خارجی و ناظران مستقل بتوانند گزارش های دولت یا ادعاها را درباره اقدامات ارتش میانمار تایید کنند، دشوار ساخته است.

ارتش میانمار همچنین از تصاویر ماهواره‌ای که سازمان دیدبان حقوق بشر از آتش زدن بیش از 400 ساختمان در سه روستای مسلمان نشین در غرب میانمار منتشر کرده است، انتقاد کرد.

در بیانیه ارتش میانمار آمده است تنها 227 ساختمان به آتش کشیده شده است و مسلمانان روهینگیا خود این اقدام را با هدف بی اعتبار کردن ارتش انجام داده‌اند.

ارتش میانمار با دروغ خواندن گزارش های برخی رسانه ها، اعلام کرد مقامات نظامی تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده اند.

تشدید خشونت ها در ایالت راخین به بزرگترین چالش پیش روی دولت آنگ سان سوچی تبدیل شده است و برخی تردیدها را درباره توانایی دولت غیرنظامی وی برای کنترل ارتش به همراه داشته است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

آزار و اذیت دختران زیبا در آتلیه های زیرزمینی عکاسی

نمی خواهم هووی جاری ام شوم

90 روز شکنجه وقیحانه زن 43 ساله در آپارتمان دوست پسرش +عکس

اسلحه کشی زن بیوه روی مردان مزاحم +فیلم گفتگو با این زن و عکس

عجله عجیب دختر و پسر دانشجو برای جدایی / دختر: تا دو سال قبل از عقد عروسک‌بازی می‌کردم

فیلم اتفاقی از تصادف وحشتناک و مرگبار هیوندا النترا در مشهد+ عکس

 

فیلم مرد مورچه ای را در 30 دقیقه ببینید + دانلود رایگان

کار خیرخواهانه خواننده زن جوان + عکس

بازیگری که در ۸۰ سالگی سیاستمدار شد +عکس

 

کدخبر: 229904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟